Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Leedukad on skeemimeistrid"

    Leedu ettevõtted on asutanud Eestisse ühe töötajaga transpordifirmasid, mis annavad masinad Leetu kapitalirendile.Foto: Andras Kralla

    Välismaa kapitaliga ettevõtted asutavad Eestisse filiaale, et makse optimeerida. Näiteks asutavad leedukad ühe töötajaga transpordiettevõtteid Eesti numbrimärgi saamiseks ning käibemaksu pärast.

    Eesti panga töötaja, kes soovis jääda anonüümseks, rääkis, et Leedu transpordifirmad asutavad Eestisse ühe töötajaga nn arvete kirjutamise OÜd ehk ostavad veoautosid Eesti ettevõtte kaudu. Need autod renditakse kapitalirendiga viieks aastaks Leedu emafirmale, perioodi lõpuks on veokite jääkväärtus null. Eesti riik maksab käibemaksu tagasi ka kaubalt, mida Eestis ei kasutata ning millega siin väärtust ei looda ja töökohti ei pakuta. Tulu näidatakse Eesti äriühingus, seda siin ei maksustata ja samuti ei saa maksutulu Leedu riik.
    ERAA: rikuvad autovedajate imagot. “Maksude peale on nad mihklid, nendega nad tahavad skeemitada küll,” kommenteeris Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) pea­sekretär Toivo Kuldkepp. “On taunimisväärt, et me seda soodustame. Kui ettevõttel on autod ja ainult üks töötaja, siis on tegemist riiulifirmaga, mille kaudu tahetakse raha keerutada.”Kuldkepp märgib, et põhimõtteliselt on võimalik, et nad ka käibemaksuga skeemitavad, aga täpsemalt ei ole ta kuulnud, et nii tehakse. “See tuleb ära lõpetada. Nad on osavad skeemitajad, selles ei ole üldse kahtlustki. Meil skeemitajaid vaja ei ole, nad solgivad turgu ning rikuvad autovedajate imagot,” tõdes Kuldkepp.
    2012. aastast logistika valdkonnas tegutseva Lungtra OÜ omanik Andžej Brozovskij ütles, et leedukad tõesti skeemitavad käibemaksuga. “See on käibemaksumäng, selliseid näiteid ja ettevõtteid on olemas,” ütles ta. Brozovskij ise seda mängu ei mängi, sest risk on suur ja kasum on ühekordne, mis ei vääri küünlaid, parem töötada rahulikult. “Mitte kellelegi ei meeldi makse maksta. Eesti on selles suhtes õigel teel, teie riigis ei ole mõtet käivet peita,” leidis ta.
    Brozovskij on Eestisse loonud kaks ettevõtet just inimliku maksukliima pärast. “Enamik ettevõtteid, mis Eestisse luuakse, on reinvesteerimise eesmärgil. Nagu ma aru saan, siis Eestile on see siiski kasulik, sest iga ettevõte, mis on registreeritud Eestisse, on riigile ka nn vara. Suures osas kaotab pigem Leedu,” selgitas ta. “Minu tootmisüksus on Leedus ning finantskeskus on Eestis. Eesti seadused sobivad selleks väga hästi.”
    Vedajad hajutavad Eestiga riske. Transpordi­ettevõtte STL Nord OÜ juhatuse liige ning endine Nostrada Esti juhatuse liige Andres Luberg, kes aitab Leedu ettevõtetel Eesti turule tulla, peab aga Äripäevale kirjeldatud käibemaksuga skeemitamise hüpoteesi jaburaks. Tema kinnitusel ei saa Eestisse tütarfirmasid asutavad Leedu transpordi­ettevõtted käibemaksuga seoses mingit võitu. “Jah, nad rendivad küll autosid, käibemaksu sinna ei ­lisandu, aga samas ei näe ma selles mingit võitu,” märkis ta. “Kui Eesti juriidiline isik ostab siin veovahendi, registreerib selle Eestis ja kui veovahend töötab teises riigis, siis ei ole ju vahet.”
    Tema sõnul tulevad Leedu transpordifrmad ­Eestisse seetõttu, et Eesti registris olevate autodega hajutavad nad oma riske Venemaa suunal. Lisaks on Põhjamaades veoteenust osutades Eesti numbrimärgiga autod paremas kirjas, Eesti firmad on sealsel turul usaldusväärsemad.Teine põhjus on Lubergi sõnul meie tulumaksusüsteemis. “Leedus on tulumaks kohustuslik sõltumata sellest, kas firma võtab kasumi välja või mitte. Eestis seda kohustust ei ole ja raha jääb firmasse,” selgitas ta. “Eesti jaoks kahjulik see kindlasti ei ole,” lisas Luberg.Samas tõdes Luberg, et selliste ettevõtete eesmärk ei olegi olla suur tööandja, eesmärk on säilitada tulu ja mitte seda välja maksta.
    Kontransa eesmärk on laieneda. Muuga sadamas mereveoteenuseid osutav Kontransa OÜ avas oma filiaali Eestis laienemise eesmärgil. “Meile Eestis väga meeldib, kõik on suurepärane. Eesti on Leedust ühe sammu eespool igas mõttes,” ütles Kontransa OÜ juhatuse liige Arvydas Valiulis.Soodne tulumaksusüsteem on ka selle ettevõtte jaoks oluline. “Ei ole vaja maksta tulumaksu kasumi pealt. Saab vabalt mõelda, kuidas ja mida oma rahaga peale hakata, kas investeerida edasi, lükata investeeringud järgmistesse aastatesse või võtta tulu välja,” kirjeldas Valiulis.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.