• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuamet võtab autoostud luubi alla

    Maksuamet võtab autoostud terava pilgu alla.Foto: Andres Haabu, Äripäev

    Maksuamet teatas, et asub põhjalikult kontrollima autode käibemaksu deklareerimist.

    Maksu- ja tolliamet saatis pressiteate, kus palub seoses ettevõtetele kuuluvate autode käibemaksu arvestamise muudatustega vaadata jaanuaris esitatud andmed üle äriühingutel, kes omasid detsembri seisuga sõidukit, kuid ei ole nende arvu ega seotud kulusid deklareerinud.
    Maksuameti kontrolliosakonna juhataja Jaanus Värgi sõnul on kavas eelisjärjekorras kontrollida nende äriühingute esitatud andmeid, kelle aastane kogukäive on väike, auto on soetatud detsembris ning sellelt on käibemaksu riigilt täies mahus tagasi küsitud.
    „Samuti pöördume valimi alusel telefoni või e-kirja teel nende äriühingute poole, kes ei näidanud deklaratsioonil ühegi autoga seotud kulu, kuigi maanteeameti andmetel oli neil detsembri seisuga vähemalt üks auto,“ rääkis Värk. „On vähetõenäoline, et kõiki neid ettevõtluseks soetatud autosid reaalselt kuu aja jooksul ei kasutatud,“ lisas Värk.
    Esitatud andmete kontrollimisel kasutab maksuhaldur vaatlustel kogutavat infot ning vajadusel teiste ametite registris olevaid andmeid. Kohustuslike andmete põhjendamatult esitamata jätmisel alustab MTA vajadusel kontrollimenetlust. Koostöös maanteeametiga on kavas tähelepanu pöörata ka sõiduautodele, mida on käibemaksu täies ulatuses mahaarvamise eesmärgil proovitud võtta kasutusele tarbesõidukitena.
    Käibedeklaratsioonide järgi esitasid üle 21 000 äriühingu andmeid pea 50 000 sõiduauto kohta. Täies ulatuses ettevõtluses kasutatavaid sõiduautosid deklareeriti 15 000, millega seotud kuludelt arvati sisendkäibemaksu maha 1,3 miljoni euro ulatuses. Osaliselt ettevõtluses kasutatavaid sõiduautosid deklareeriti 35 000, millelt arvati sisendkäibemaksu maha 1,4 miljonit eurot. Andmeid sõidukite kohta ei esitanud üle 16 000 isiku, kellele teadaolevalt kuulub 45 000 sõidukit. Sealhulgas oli kuni ühe töötajaga ja kuni 5000-eurose aastase kogukäibega äriühinguid 1624, kellel oli kokku 2422 sõiduautot.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: kolm mõtet vanalinna käima tõmbamiseks, öölinnapeast pensionäride aktiivsuskontoni
Mõtteid Tallinna vanalinnale uue hingamise andmiseks on üksjagu, kuid nende elluviimise eelduseks on mõtteviisi muutus Vabaduse väljak 7 majas, kirjutab Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni nõunik Sander Andla vastukajana Äripäeva juhtkirjale.
Mõtteid Tallinna vanalinnale uue hingamise andmiseks on üksjagu, kuid nende elluviimise eelduseks on mõtteviisi muutus Vabaduse väljak 7 majas, kirjutab Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni nõunik Sander Andla vastukajana Äripäeva juhtkirjale.
Nasdaq jäi USA indeksitest ainsana tõusurajale
USA börside sulgudes oli täna ainsana rohelises Nasdaqi liitindeks, teised suuremad indeksid langesid.
USA börside sulgudes oli täna ainsana rohelises Nasdaqi liitindeks, teised suuremad indeksid langesid.
Krüptopüramiidi looja pandi USAs 7,5 aastaks vangi
New Yorgi kohtunik mõistis enam kui sadat investorit kokku 90 miljoni dollariga tüssanud Stefan Qinile 7,5 aastase vanglakaristuse. Noormehe asutatud krüptobörside fond osutus tegelikkuses Ponzi skeemiks.
New Yorgi kohtunik mõistis enam kui sadat investorit kokku 90 miljoni dollariga tüssanud Stefan Qinile 7,5 aastase vanglakaristuse. Noormehe asutatud krüptobörside fond osutus tegelikkuses Ponzi skeemiks.
Raplamaa ettevõtja müüs elutöö: raskeim osa on uue juhi valimine
Oma elutööks olnud põllumajandusettevõtte müünud Tõnu Rahula rääkis saates “Triniti eetris”, et uue omaniku- ehk ka juhikandidaate võrreldes on kõige raskem selgeks saada, kes on tõeline ostja ja kes on niisama huvitundja ja infokoguja.
Oma elutööks olnud põllumajandusettevõtte müünud Tõnu Rahula rääkis saates “Triniti eetris”, et uue omaniku- ehk ka juhikandidaate võrreldes on kõige raskem selgeks saada, kes on tõeline ostja ja kes on niisama huvitundja ja infokoguja.