Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaup tasuta koju kätte

    Teatud ostusummast on transport kliendile tasuta – selline tava kehtib Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktori Ty Lehtmäe sõnul nii meil kui ka mujal maailmas.Foto: Terje Lepp, Äripäev

    Kohalikest e-poodidest kaupu ostes on ­tavaks, et kauba kohaletoimetamine on tasuta alates teatud müügisummast. Samas on ka ettevõtteid, kes pakuvad tasuta transporti kõigile ostudele ja müügikeskkondi, kus transport on tasuta teatud sorti kaupadele.

    Veebruaris avas Maxima toidukaupu pakkuva e-poe, millest on võimalik saada sisseostud koju kätte ilma transporditasuta, juhul kui ostusumma ületab 40 euro piiri. “E-kaubanduses üldiselt on reegliks teatud ostusumma piir, millest alates on transport tasuta või odavam – seda nii meil kui ka välismaal,” ütles Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe. Transpordi hind sõltub tema sõnul kauba spetsiifikast ja loomulikult sellega kaasnevatest transpordi eripäradest.
    “Näiteks tavapärase raamatut või ka kodutehnikat tarniva kulleri kulu on kindlasti erinev sellest, mis on toidukauba käitlemise hind.” Lisaks majanduslikele arvutustele on Lehtmäe sõnul oluline leida tasuta transpordiga kaasneva ostusumma piir, mis oleks ostjatele sobiv. “Me võime praegu öelda, et keskmine ostusumma on 40 euro piirist kõrgem,” märkis Lehtmäe.
    “Oleme tellimuste arvu ja jaotumisega nädala lõikes väga rahul ning kõik tarne­aknad on üsna ühtlaselt kaetud,” lisas ta. Lehtmäe sõnul on nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt välja kujunenud teatud tarnehinna praktikad, mida e-poe ülesehitamisel eeskujuks võeti.
    Teadmisi ammutati ka kontserni ­Läti ja Leedu esindustest. “Kontserni tasemel oli meil juba vastav edukas kogemus mõnda ­aega Leedust ja Lätist olemas, nõnda saime sealseid teadmisi ja kogemust ka Eestis rakendada,” selgitas Lehtmäe. “Aga loomulikult jälgime vastavaid trende ja eelistusi kogu maailmas, et uuendusi ja parimaid praktikaid võimalusel ka meie turule kohandada,” lisas ta.

    Eestis pakiautomaadid kullerpostist edukamad

    2014. aastal kasvas eraisikute postipakiturg Eestis 32%. Keskmine eestlane sai möödunud aastal postiga ligi üheksa pakki.

    2014. aastal tõusid pakiautomaadid esimest korda pakkide kättesaamissageduselt kullerpostist populaarsemaks.

    Sama kiiresti kui kasvab eestlaste e-kaubanduse lembus, tuleb juurde ka uusi veebipoode. Veebist tellitavate pakkide maht küll pidevalt suureneb, kuid paraku pole kohalikel ­e-kaupmeestel põhjust liialt rõõmustada, maht kasvab ennekõike välismaalt tellitavate postipakkide arvel.

    Allikas: TNS Emor

    Klient eelistab end ise teenindada
    Kauba kohaletoimetamisega kaasnevat on väga palju muutnud pakiautomaatide kasutusele­võtt. Kui vaadata internetipoodides pakutavaid kauba kättesaamise viise, on enamikus neist peale kulleri kohaletoimetamise ja paki postkontorisse toomise võimalik valida ka pakiautomaadi teenuste vahel.
    Eesti Telekomi kaubamüügi osakonna juhi Heiko Sõro hinnangul levib tänapäevaste tehnoloogiate juures aina rohkem trend, et kauba tellimisel teenindab klient end paljuski ise. “Sellist varianti eelistab üha enam kliente, kuna see aitab kliendil oma ­aega just talle sobivalt juhtida,” selgitas Sõro, kes lisas, et isegi kui tulevikus peaks ettevõtte hinnapoliitika transpordi vallas muutuma, soovib ettevõte pakiautomaatide kasutamise hoida kliendi jaoks endiselt tasuta teenusena.
    Elioni nime all e-poodi pidava Eesti Telekomi puhul on veebist ostul kõikide kaupade kohaletoimetamine kliendi jaoks tasuta. Sõro sõnul oli sellise otsuse tegemise juures otsustav argument, et nende teenuste kvaliteetseks kasutamiseks on vajalik tarvikute olemasolu. “Kui tegu on teenuse kasutamiseks vajalike seadmetega, siis meie seisukohast võttes võiks olla transport tasuta, et kliendil ei tekiks teenuse kasutamisel tõrkeid,” märkis Sõro.

    Tasuta teenus võib ära tasuda

    Tasuta transport tasub ettevõtte jaoks ära, kui veebipoe müügis domineerivad korduvtellimused. Enne tasuta transporti tasub veenduda, et see mitte ei vähenda, vaid suurendab ettevõtte kasumit.

    Tasuvus sõltub sellest, kui palju on veebipoel konkurente:

    Kui müüte unikaalset kaupa ja teil on vähe konkurente. Pakkuge tasuta kohaletoimetamist, tõstke hindu ja saavutage kõrgem puhaskasumi marginaal. See on võimalik, kuna veebipoe kliendid ei otsi kõige madalamat hinda.

    Kui müüte tarbekaupa ja teil on palju konkurente. Kui müüte kasutatud sülearvuteid, autode varuosi jms, võib juhtuda, et tasuta transpordi strateegia ei ole nii edukas, ehkki seda võib proovida. Kliendid ei käitu ostuotsust tehes alati ratsionaalselt, kui konkurendid ei paku tasuta transporti, tasub proovida seda pakkuda.

    Allikas: Enterpreneur

    Kulleritasu seadme hinda ei peideta
    Tele2 pakub tasuta liitumislepingut ja kõnekaar­di stardikomplekti kohaletoimetamist. Firma tootesordimendi juht Risto Taliaru märkis, et kulleritasud lisanduvad saadetistele, mis sisaldavad seadmeid.
    “Me ei pea õigeks, et kulleritasu peidetakse seadme hinna sisse, kuna see mõjutab kõigi meie müüdavate seadmete lõpphinda ja esindusest telefoni ostnud kliendid peaksid toote eest rohkem maksma,” ütles ta. Tali­aru täpsustas, et hinna arvutamisel on arvesse võetud keskmise saadetise kaalu, nii et erinevate seadmete ostmisel kulleritasu ei muutu.
    Kosmeetikatooteid müüval MyLook.ee internetipoel on paika pandud ostukorvi suurus 47,95 eurot, millest alates on kauba kohaletoimetamine tasuta. “Summa piir on välja arvutatud analüüsides meie klientide keskmise ostukorvi kooslust,” selgitas firma tegevdirektor Jan-Kristjan Michelson. “Lisaks keskmise ostu suurusele on tasuta transpordi künnise arvutamisel olulised faktorid ka logistikapartnerite pakutava teenuse hind, tarnete osakaal erinevate pakutavate tarneviiside lõikes ning klientide tehtavate tellimuste keskmine juurdehindlus kaubale,” loetles ta.
    Lisaks on MyLook.ee-s katsetatud teiste tarnehinna katmise variantidega. “Kampaania korras oleme pakkunud ka kõigile tellimustele tasuta kohaletoimetamise võimalust. Sõltuvalt konkreetselt meie valdkonna klientide keskmise ostukorvi suurusest ja tootevaliku omapärast – toodete väljamüügi­hinnad algavad mõnest ­eurost – ei ole tasuta kohaletoimetamise pakkumine püsivalt võimalik,” märkis Michelson.Tarvis head logistikapartnerit
    Kui kampaania ajal transpordivariantidega katsetamine on üks võimalus tegutsemisvõimaluste kompamisel, siis enamik internetikaubandusettevõtetest selleks otstarvet ei näe. Olenevalt internetikaubanduse ettevõtte ja tema kaupade iseloomust võib omaette väljakutse olla ka logistikapartneri ettevalmistus.
    Maxima puhul on kaubad kiiresti riknevad, mahud suured ja pakid suure kaaluga. Nad on kaupade kohaletoimetamise logistika korraldanud koostöös Omnivaga. “Nende jaoks oli e-Maxima puhul samuti tegemist uue ja huvitava väljakutsega,” märkis Lehtmäe. “Kogu logistika korraldamine toimus meil väga tihedas koostöös Omnivaga.”
    Klient on nõus kvaliteetse teenuse eest rohkem maksma
    Erinevalt tavakaubandusest sõltub e-poe edu rohkem teenuse kvaliteedist. Kui klient toodet ei näe ega saa kontrollida, on hilinemised ja kauba kahjustamised tavalisest märksa kahjulikumate tagajärgedega.
    Eesti Telekomi kaubamüügi osakonna juhataja Heiko Sõro sõnul on Eesti tarbija teenuse hinnast teadlik ja üldiselt nõus kvaliteetse teenuse eest rohkem maksma. Oluline on ka pakketäpsus – paljud ei soovi näiteks kodus ­oodata kulleri tulekut ja eelistavad kaubale ise pakiautomaati järele minna.
    “Internetikaubanduses, kus kauba kvalitee­­diomadused aja jooksul muutuvad, on hinna ja kvaliteediga tegelemine tähtsal kohal,” märkis MyLook.ee tegevjuht Jan-Kristjan Michelson. Internetipoest kaupade ostmisel on oluline ka toote kohta jagatav info ja pilt, mis ei pruugi alati reaalsusega ühtida.Soodus vs odav?
    “Näiliselt sama väljapaneku juures pimestavad internetipoodides kliente eristumatud tootefotod ja kõige sobilikumad tunduvad soodushinnad. Mida suurem on soov pakkuda klientidele kõige soodsamat väljamüügihinda, seda suurem on surve osta müügiks ka kõige odavamat kaupa. Kõige odavamal kaubal on enamasti põhjused ja need kajastuvad otseselt ka laoriiulitel kliente ootava kauba kvaliteedis,” selgitas ta.
    Autor: Kaur Maran, kaasautor
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Balti börs: intressid sõid Tallinna Vee kasumi, Baltic Horizoni võlakirjadega kauplemine peatati
Baltic Horizoni võlakirjadega kauplemine peatati, Tallinna Vesi avaldas esimese kvartali aruande ja teatas müügitulu kasvust ning mereande töötlev Banga müüs üle 14 miljoni kalakonservi.
Baltic Horizoni võlakirjadega kauplemine peatati, Tallinna Vesi avaldas esimese kvartali aruande ja teatas müügitulu kasvust ning mereande töötlev Banga müüs üle 14 miljoni kalakonservi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.