Mari Mets • 7. september 2015 kell 14:15

Leiburi investeerimisplaan: tõsta leiva populaarsus tuhast

Leiburi juht Asso Lankots ütleb, et kui kasumlikkus järgmisel aastal ei parane, on töötajate palku väga keeruline tõsta.  Foto: Eiko Kink

Kuigi koduturul näeb Leiburi juht Asso Lankots järgmisel aastal väikest kasvu, tuleb investeerida korralikult turundusse, et eestlaste seas populaarsust kaotanud klassikalise leiva ja saia müügist ka kasumit teenida.

Lankotsi sõnul on Leiburi üks suuremaid probleeme praegu traditsioonilise pakendatud leiva-saia turu pidev langus.

„Meie suurim väljakutse uuel aastal on see, kuidas meie pidevas languses olev valdkond jälle tarbijatele atraktiivseks teha. Need väljakutsed on rohkem müügi, turunduse ja tootearenduse valdkonnast. Äriliselt on muidugi samuti kasumlikkuse hoidmine järjest suurem väljakutse,“ ütles ta.

Lankots lisas, et töötajate palgatõus sõltub samuti sellest, kuidas äri läheb. „Kui me suudame oma kasumlikkust kasvatada ja äriline olukord paraneb, siis kindlasti jagame seda ka oma töötajatega. Ilma selleta on väga keeruline,“ sõnas ta.

Kuigi koduturul näeb Lankots järgmisel aastal pigem väikest kasvu, siis ekspordis on oodata ilmselt mõningast langust.

„Eksport on meil grupisisene (Vaasan kontsern, mille koduturud on Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti, Läti, Leedu – toim), selle languse võivad tingida mõned kontsernisisesed tootmisotsused. Ettevõte tervikuna on ilmselt samas seisus, mis sel aastal, või väikeses ekspordi põhjustatud languses,“ ütles ta.

Tööjõu vajadus on Lankotsi sõnul Leiburis mõlemasuunaline: tootmise automatiseerimisega kaasneb teatud töötajate vajaduse vähenemine, aga samas läheb vaja uusi oskusi, mida tuleb siis kas väljastpoolt palgata või kohapeal koolitada. „Tööjõus suuri muutusi ei tule, see on suhteliselt stabiilne,“ sõnas ta.

„Tootmispinda on meil piisavalt, aga kindlasti plaanime uuendada osa tootmistehnoloogiat, et müügimahu võimalusi paremaks teha. Kaasajastame olemasolevat,“ lausus Lankots.

Leiburi 2014. aasta käive oli 29,6 miljonit eurot, mis oli üle kahe miljoni vähem kui aasta varem. Kasumit teeniti seejuures 5,84 miljonit, mis on jällegi 1,7 miljoni võrra rohkem kui 2013. aastal. Leiburi tegevusalaks on nii värskete, eelküpsetatud kui sügavkülmutatud pagaritoodete tootmine ja müük.

Hetkel kuum