• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.09.15, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVR Cargole tuli Venemaalt löök

Venemaa peatas kaks nädalat tagasi juhtunud õnnetuse tõttu Eesti riigifirma EVR Cargo kaubavagunite kasutamise.
EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe.
  • EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe.
  • Foto: Erik Prozes
Postimees kirjutas eile, et 9. septembril sõitis Venemaal Sverdlovskis raudtee kõrvalteel rööbastelt maha neli kaubavagunit, millest üks kuulus EVR Cargole.
Kohapealse tehnilise ülevaatuse käigus leiti vagunil kulunud detaile ning seetõttu seadis Venemaa tehnilise järelvalve amet esmase meetmena kõikidele EVR Cargo Tapa depoodes 2015. aastal remonditud vagunitele laadimispiirangu, kirjutas Postimees.
Laadimispiirang puudutab EVR Cargole teadaolevalt paarisada vagunit, mis suunatakse täiendavasse kontrollremonti, selgitas EVR Cargo oma pressiteates.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on sarnaseid juhtumeid Venemaal ette tulnud ka varem, kuigi mitte Eesti vagunitega. Sellist laadimispiirangut ei ole ettevõttel varem olnud, kinnitas ta.
"Tapa depood on piirkonnas tunnustatud veeremiremondi depoo, mille tööprotsessid vastavad standarditele. Tapa depoode remondilitsentsi ei ole tühistatud ning viime läbi auditi selgitamaks juhtunu täpsemad asjaolud ning vajadusel parandamaks kontrolliprotsesse remonditööde teostamisel,” märkis Altjõe.
EVR Cargo Tapa depoode kaubavagunite remondikvaliteeti ja remonditööde vastavust nõuetele kontrollivad ka Eesti Raudtee ja Tehnilise Järelvalve Amet.
Kõigi EVR Cargo Tapa depoos sel aastal remonditud kaubavagunite kasutamine on alates oktoobri keskpaigast Venemaa raudteedel keelatud. See puudutab EVR Cargole teadaolevalt paarisada vagunit, mis suunatakse täiendavasse kontrollremonti.
Eesti-suunal liikuvaid kaubavoogusid laadimispiirang ei mõjuta, sest 90 protsenti Eesti kaudu veetavast Venemaa ekspordist liigub eraklientide vagunitega. Tänaste kaubaveomahtude juures jätkub EVR Cargol ka endal vaguniressurssi vedude teostamiseks, lisas ettevõte.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele