• OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 07.10.15, 21:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswageni ostjaid skandaal ei mõjuta

Automüüjad on suure tõenäosusega jäänud mõjutamata Vokswageni diiselautode skandaalist, mis lahvatas peale seda, kui ettevõte tunnistas eriseadmete paigaldamist autodele, eesmärgiga petta emissiooniteste.
Volkswageni ostjaid skandaal ei mõjuta
Oksjonil kukkus ligi 500 000 kõnealloleva auto hind 8-14,5% peale septembri keskel Volkswageni poolt tehtud avaldust, selgub Kelley Blue Book’i värsketest andmetest.
Bensiinimootoriga versioonide hind kukkus aga vaid 1,8%, vahendab Bloomberg.
Hinnalangus ei ole üldsegi mitte imekspandav, kuna autotootjad ei soovi, et skandaalsed autod jääksid neile seisma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autoomanikud aga näevad asja hoopis teisest vaatenurgast. Volkswageni skandaal ei näi olevat avaldanud suurt mõju kasutatud autode turul, kus omanikud müüvad oma autosid otse.
Online automüügi platvormil CarGuru on skandaalsete autode müügihind kukkunud vaid 0,6% võrra. Carlypso teatas aga 0,3% hinnalangusest.
Võimalik, et hinnad ei lange seetõttu, et inimesed usuvad, et Vokswagen heastab tekkinud skandaali mingil viisil. Ettevõte on teatanud, et nad kaaluvad erinevaid võimalusi tehtud viga parandada; seda kas läbi tarkvara paranduse või autode väljavahetamise.
Teiseks asjaoluks on see, et USA suurim diiselmootorite tootja sulges riigis uksed ning 500 000 Volkswageni skandaali sattunud mudelit on enam-vähem ainsad saadaolevad uued diiselautod riigis. Nõudlus vastupidavate diislite vastu aga kergitab ka hindu. Samuti ei paista inimesi häirivat asjaolu, et kõnealused autod ei olegi nii keskkonnasäästlikud, kui autotootja reklaamis. 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele