Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    H&M kasvab Eestis nagu gasell

    Kiirmoekett H&M kavatseb sel kevadel uksed avada Tartus ja Rakveres.Foto: Raul Mee

    Rootsi kiirmoekett H&M kasvab Eestis gasellina, edestades mullusest kiirema käibekasvuga ka Lätit ja Leedut.

    Eestis sai H&M läinud aastal müügitulu 33,5 miljonit eurot ehk aasta varasemaga tõusis tulu 36 protsenti. Üldist pilti vaadates on siinne H&M kasvanud kiiremini kui Eesti jaemüügiturg, mis on suutnud kahe aasta jooksul kosuda ainult 8 protsendi võrra.
    “Meil oli 2013. ja 2014. aastal väga kiire kasv, mis jätkub,” sõnas H&Mi kommunikatsioonijuht Tiina Miettinen Äripäevale.
    Laieneb jõuliselt
    Miettinen avaldas, et kolm aastat tagasi Eesti turule sisenenud H&M kavatseb juba tänavu uusi poode avada. Kui praegu ollakse kokku kuue kauplusega kanda kinnitanud Tallinnas, Pärnus ja Narvas, siis sel kevadel tehakse uksed lahti Tartus ja sügisel Rakveres. Pärast tänavust aastat tahab H&M jõuda ka Jõhvi.
    Seevastu Lätis teenis H&M aasta varasemaga võrreldes vaid 22 protsenti rohkem müügitulu ning Leedus ulatus kasv 33 protsendini.
    “Me ei võrdle turgusid, kus tegutseme. Igal turul on oma faktorid. Müüginumbreid mõjutavad sealhulgas kaupluste suurus ja arv,” ütles Tiina Miettinen ja lisas, et nende silmis on Eesti põnev suure hulga nooruslike ja moeteadlike tarbijatega turg.
    Mullu neljandas kvartalis tõusis H&Mi müügitulu Eestis 8,6 miljoni euroni, mis on läinud aasta tulemusega kõrvutades 11 protsenti enam.
    Sama palju kasvas käive ka Lätis ehk siis 7,7 miljonilt eurolt 8,7 miljonile eurole. Leedus kasvas müügitulu siiski rohkem, aasta varasemaga võrreldes 17 protsenti.
    Pinnuks silmas
    “Turgu on nad kindlasti muutnud,” kommenteeris H&Mi tegemisi perefirma Põldma Kaubanduse ASi juhatuse esimees Heinar Põldma. Põldma Kaubanduse AS vahendab Eestisse brände nagu Calvin Klein, Guess, Diesel, Tommy Hilfiger ja Mustang.
    Põldma ei pea oma firmat H&Mi otseseks konkurendiks, sest hinnaklassid erinevad. Kattuvaid kliente on neil umbes 20 protsenti.
    Omal moel ollakse ka partnerid. “Kui H&M tuli Rocca al Mare keskusesse, siis kõigi keskuses olevate poodide käive kasvas suurelt. Lihtsalt kliente oli rohkem. Kui H&M on jõudnud kõigisse kaubanduskeskustesse, siis ei mõjuta see enam, aga kokkuvõttes on nad kõigilt turuosa võtnud. Kellelt vähem, kellelt rohkem,” rääkis Põldma, kelle hinnangul on H&Mi tulekuga enim kannatanud just kiirmoebrändid.
    Kollektsioonide müügist teenis H&M grupi tasandil 22,5 miljardit eurot ehk 210 miljardit Rootsi krooni. H&Mi aastatulemuste kokkuvõte ütleb, et kogu grupi müügitulu ilma käibemaksuta kasvas 19 protsenti.
    Aruandes tuuakse välja, et müük oli hea uutes poodides Indias New Delhis ja Lõuna-Aafrikas Kaplinnas. Sel kuul loodab H&M saavutada võrreldes möödunud aastaga 7 protsenti käibekasvu.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.