• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 21.06.16, 17:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elron võitis kohtus

Kohus lükkas tagasi kütusemüüja kaebuse, kes tahtis et Elron muudaks kütusehanke tingimusi neile sobivaks.
Elroni juht Andrus Ossip on rahul, et Elron saab hankega edasi minna.
  • Elroni juht Andrus Ossip on rahul, et Elron saab hankega edasi minna. Foto: Meeli Küttim
Tallinna halduskohus jättis rahuldamata kütusemüüja Slavil Oil kaebuse, kes vaidlustas Elroni kütusehanke tingimused. Ettevõtte arvates piiras Elroni soov osta ainult normidele vastavat diislikütust konkurentsi, Jetoili kinnitusel tahtis Slavil Oil müüa Elronile koos nendega rasket kütteõli.
Kohus leidis, et Elronil oli õigus seada kütusele tehniline piirang, kuna diislikütuse pakkujaid on piisavalt, et tagada konkurents. Lisaks on üldjuhul hankija otsustada, millist kaupa ta soetada tahab ja tal on õigus kasutada kütust, mida usaldab. Samuti on Elroni diiselrongid ostetud hankega, mille lepinguga läheb vastuollu vale kütuse kasutamine. Vale kütus peatab ka liisingus olevate rongide viieaastase garantii.
„Ainuke mõte on, et õiglus võidutseb ikka lõpuks,“ ütles Elroni juht Andrus Ossip kohtuotsusele reageerides. Ossipi sõnul ei tohiks uue pakkuja leidmisega enam kaua aega minna, sest eelneval kahel korral on olnud kütusemüüjad valmis Elronile diislikütust pakkuma. „Meil muidugi olemasoleva tarnijaga ka lepingu pikendus. Otsest ohtu, et tarned võiksid katkeda ja rongid ei sõida, kindlasti ei ole,“ kinnitas Ossip.
Tasub teada
Elroni praegune hankeleping kütusepakkujaga Tartu Terminal lõpeb 1. juulil, uue pakkuja leidmiseni on leping pikendatud.
Enne Tartu Terminali ostis Elron kütust Jetoililt.
Vaidlustajaid oli algul kaks
Elroni kütusehanke vaidlustasid riigihangete vaidlustuskomisjonis esialgu kaks raske kütteõli pakkujat. Slavil Oili vaidlustus jäeti komisjonis rahuldamata ja Novutechi vaidlustus jäeti läbi vaatamata, sest ettevõttel puudub majandustegevuse registri registreering vedelkütuste müügi alal. Nii ei oleks saanud Novutech iseseisvalt hankel osaleda ja jõuda hankelepingu sõlmimiseni.
Mõlemad ettevõtted tahtsid hankel ühineda Jetoiliga, mille juht Virgo Arge kinnitas Äripäevale, et nemad loobusid ühishankest, sest Slavil Oil ja Novutech tahtsid pakkuda kütust, mis Elronile ei sobi. Slavil Oil kaebas vaidlustuskomisjoni otsuse edasi halduskohtusse, mis peatas seniks Elroni hanke. Tänast otsust saab edasi kaevata 1. juulini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele