Armastus kohvi vastu kasvas edukaks äriks

Annar Alas ja Heili Politanov tahtsid seda ka eestlastega jagada. Turundamiseks võeti appi Ettie Mikita (vasakul).   Foto: Maarit Eerme
Maarit Eerme • 16. detsember 2016 • 2 min
Jaga lugu:

Coffee People ostab kohvikasvatajatelt otse kohviube ning röstib neid siinsamas Tallinna külje all Peetris.

Ettevõtte eesmärk on muuta kohvi päritolu selgemaks ning näidata otse ja ausalt, millises farmis on kohv kasvatatud, kirjutab kaubandus.ee.

Coffee People’i tegevjuht Annar Alas avastas kohvimaailma täies võlus pärast baristaks ehk kohvibaarmeniks õppimist. “Sain pidada kohvikohtuniku ametit ja maitsta maailma parimat kohvi. Mõtlesin, miks seda kohvi Eestis ei pakuta,” rääkis Alas.

Kohvielamus mõjutab tema meelest paljude inimeste igapäevaelu, aga eriti mõjutab kohv talunikke, kes peavad seda anonüümselt ja odavalt börsile müüma. “Paljud farmerid on valmis meiega koostööd tegema, sest nad saavad rohkem raha,” ütles Alas.

Kõige populaarsem on Coffee People’i valikust Colombiast pärit kohv. Täpsemalt öeldes Colombia keskmise täidluse ja keskmise happesusega kohv.Soomlased ostavad kõige enam Etioopiast pärit kohvi.Lõuna ja ida pool eelistavad inimesed rohkem täidlasemaid maitseid, nt Brasiilia kohvi.

Ettevõtte juhatuse liige Heili Politanov ütles, et kohvimaailm on ääretult põnev ja tal tekkis soov teada saada üha rohkem ja rohkem. “Kes on need inimesed, kelle kaudu kohv liigub, kuidas see kohvitassi saab?” rääkis ta.Kahe jalaga kohvimaailmas

Alasel ja Politanoval on kaks ettevõtet. Üks tegeleb kohvikuga Gourmet Coffee ja teine, Coffee People, toob maale kvaliteetkohvi. Aasta lõpuks ootavad nad kahe ettevõtte peale kokku 2 miljoni euro suurust netokäivet.

“Kohvik toob väga head käivet ning aasta lõpuks on meil ka kolmas müügipunkt avatud,” ütles Alas. 2017. aastal ootavad nad 1,5 miljoni eurost käivet Gourmet Coffee poolt ning Coffee People’ilt 1,3 miljoni eurost käivet.

Ettevõtte turundusjuht Ettie Mikita ütles, et eestlane on uute toodetega alguses ettevaatlik, aga kui millegi erilisema omaks võtab, siis saab temast toote fänn. “See on hetk, kui kliendist saab edasimüüja,” ütles Mikita. Alase sõnul on kliendid nende tooted väga hästi vastu võtnud. Talle on teada juhtumeid, kus väikestes maakohtades koguvad inimesed kokku tellimusi, et siis üheskoos Coffee People’i kohvi osta. “Inimesed ei hoia selle pealt naljalt kokku,” ütles ta. 

Kuidas kohvi poodidesse müügile saadi ja kuidas eksport edeneb, loe edasi teemaveebist kaubandus.ee.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt