Tarbijakaitseamet lisas CrazyDeali musta nimekirja

Tarbijakaitseamet lisas CrazyDeali musta nimekirja.  Foto: PantherMedia/Scanpix
Äripäev • 19 jaanuar 2017

Viimastel kuudel on sagenenud tarbijate pöördumised seoses CrazyDeal Group OÜ veebilehelt tehtud tellimustega. Tarbijate peamiseks mureks on saamata kaup ja lepingust taganemise puhul raha tagasi saamine.

Tarbijakaitseamet otsustas CrazyDeali panna e-poodide musta nimekirja.

Alates eelmise aasta teisest poolest ehk ajast, mil veebilehte haldab Crazydeal Group OÜ, on tarbijad teinud hulga kirjalikke pöördumisi, millest selgub, et kaupleja ei täida seadusest ja lepingust tulenevaid kohustusi, ei pea kinni lubatud tarnetähtaegadest ega seaduses sätestatud tähtajast ostusumma tagastamisel.

Tarbijate kaebused on lahenenud ja raha on tarbijatele tagastatud alles pärast ameti sekkumist.

CrazyDeal: riigiamet teeb ettevõtteid "mustaks" konteksti arvestamata

CrazyDeali meeskonnale jääb arusaamatuks, miks määrab tarbijakaitseamet veebipoode musta nimekirja kaebuste tükiarvu alusel ega arvesta, kui väikese osa moodustavad need ettevõtte teenindusmahust.

Veebikaubamaja juht Keith Piibemann selgitas, et kui kellelgi on 30 või 60 kliendikaebust, siis võib see number eraldi tunduda suur, kuid arvestada tuleks üldist teenindusmahtu. "Ma saan tõesti aru, et firma, kellel läheb sajast tehingust 60 viltu, võib kuuluda musta nimekirja. Samas, kas on alust sama mõõdupuuga kanda musta nimekirja ettevõte, kellel tekib tõrkeid 30 tehinguga kolmest tuhandest," küsis Piibemann. "Me oleme tarninud kohale üle 700 000 toote, aga riigiamet peab meid "mustaks", kuna tõrkeid on tekkinud sajakonnaga. See ei tundu aus ning tekitab asjatult kahtlustusi, millest võivad tõesti alguse saada tegelikud äriprobleemid."

Hetkel kuum