• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.03.17, 14:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teemaks tuleb juba alates 3,5tonnisest veokist

Teekasutustasu peab tulevast aastast maksma hakkama juba 3,5tonniste, mitte senistes plaanides mainitud 12tonniste veoautode pealt.
Algselt oli juttu, et teemaksu alla käiksid veokid, mille mass on 12 tonni või enam
  • Algselt oli juttu, et teemaksu alla käiksid veokid, mille mass on 12 tonni või enam
  • Foto: Andres Haabu
Ehkki Euroopa Komisjoni hinnangul võib väiksemate veokite teekasutuse maksustamata jätta vaid erandjuhul, olid ministeeriumil selged argumendid, vahendab ERRi uudisteportaal ERRi raadiouudised.
Ministeeriumi teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu rääkis näiteks sellest, et kuna väiksemate masinatega teenindatakse maapoode, ei tohiks nende olukorda raskemaks muuta, majandusminister Kadri Simson aga märkis, et väiksemaid, Eesti sisesteks kaubavedudeks kasutatavaid masinaid on diisliaktsiisiga niigi koormatud.
Euroopa Komisjonile saadetud kirjas loetles ministeerium veel hulga põhjuseid, miks pole alla 12tonniste masinate pealt mõistlik teekasutustasu küsida, ent Künnapuu sõnul ei olnud komisjon nendes argumentidest veendunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Niisiis koostatakse nüüd eelnõud, mille järgi hakkavad teekasutustasu maksma need, kes tahavad sõita vähemalt 3,5tonnise veoautoga, ning maapiirkondadele erisusi teha ei saa. Künnapuu sõnul hakkab 3,5-12tonnise veoauto omanik aastas maksma keskmiselt 500 eurot teekasutustasu.
Loe pikemalt ERRist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele