Kinnisvaraekspert Tõnu Toompark ütles intervjuus Äripäeva sõsarportaalile Delovõje Vedomosti, et kv.ee ja city24.ee minek Eesti Meedia kätte muudab kinnisvarabüroode ja arendajate olukorra halvemaks.
![Kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark Ekspress Grupi šansse väga kõrgelt ei hinda.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=153cb185-424c-5e15-9d90-cdb8606a6d50&width=3840&q=70)
- Kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark Ekspress Grupi šansse väga kõrgelt ei hinda. Foto: Meeli Küttim
Ekspress Grupp peaks tema sõnul oma loodava konkureeriva kinnisvaraportaali eesmärgiks seadma liidrikoha, sest vastasel juhul on see määratud läbi kukkuma.
Mis muutub turul pärast seda, kui Eesti Meedia ostab portaali City24.ee?
Olukord muutub kinnisvarabüroode ja arendajate jaoks halvemaks, kui kaks suuremat portaali on ühe omaniku käes.
Tihti küsitakse, kas kinnisvaraturul on buum. Mina ütlen, et juba ammu on buum hoopis kinnisvarakuulutuste portaalide turul. On kinnisvara24.ee, mis millegipärast hiljuti suleti, maakler.ee, reales.ee, rajoon.ee. Võimalik, et unustasin osa. Kokkuvõttes on meil palju portaale, kuid kui näiteks mina isiklikult soovin saada mingit infot, mõtlen ainult kahest portaalist: kv.ee ja city24.ee.
Ekspress Grupp otsustas luua oma portaali pärast seda, kui kv.ee tõstis järsult hindu ja kinnisvaraportaalid olid rahulolematud.
Ekspress on ka varem seda ideed kaalunud. Nüüd mõni sündmus motiveeris neid tegutsema.
Kas need kuus kinnisvarabürood, kes loovad uut portaali, hakkavad end reklaamima ka konkurentide juures?
Arvan, et see on raske otsus. Mõte sellest, et reklaamida ainult iseenda portaalis, võib vabalt tekkida.
Kas mõni kinnisvarabüroo hakkab end reklaamima vaid Ekspress Grupis ning hakkab vältima kv.ee ja city24.ee?
Kinnisvarabüroode äri on madala marginaaliga, nii et see on kulude küsimus. Suurtel firmadel saab olema lihtsam olla kõigis portaalides. Neil, kes on väiksemad, tuleb valida. Kuigi näiteks portaal kinnisvara24.ee, mis mingil põhjusel sulges oma uksed, tegutses teise ärimudeliga. Nemad arvasid, et pole kaasaegne võtta raha lihtsalt kuulutuse eest ja teenida tuleb lisateenustelt, näiteks kuulutuse tõstmiselt nähtavamale kohale.
Kui Ekspress Grupp plaanib saada turul suuruselt kolmandaks portaaliks, siis on nende plaan eos läbi kukkunud. Kui nad ei taha saada esimeseks, siis neil ei ole pidevalt külastajaid.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele