Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Selgus EASi hiiglasliku VR-hanke võitja
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse kuni miljoni euro eest tellitavat Eestit tutvustavat virtuaalreaalsuse lahendust hakkavad looma Telia, Babahh Media ja Idea AD.
Äsja lõppes virtuaalreaalse keskkonna loomise riigihange. Võitjatega sõlmis EAS raamlepingu, mille alguskuupäev on täna ning projekt peab valmis saama 2020. aasta oktoobriks.
Selle raha eest panevad kolm arenduspartnerit kokku tehnilise poole, kümme 360-kraadist videoklippi ning kolm ekspositsioonilahendust. Teenus peaks võimaldama kasutajatel VR-prillide, veebilehitseja või nutitelefoni vahendusel tutvuda Eesti ja e-riigiga.
Tegu on raamhankega, mille maksimaalne maht on kuni miljon eurot. EASi pressiesindaja sõnul tellitakse praegu töid küll vaid 240 000 euro eest. Ülejäänud summa ulatuses võidakse soovi korral hiljem töid juurde tellida.
EASi e-Eesti esitluskeskuse juht Anna Piperal ütles pressiteate vahendusel, et VR-lahenduse eesmärk on kinnistada Eesti kui e-riigi kuvandit, tutvustades riigi e-lahendusi ja ärikeskkonda uuendusliku tehnoloogia vahendusel sõltumata asukohast.
Tema hinnangul on see ka hea turundusvahend, mis toetab mainekujunduslikult IT-sektori eksporti ja välisinvesteeringuid. Samuti saavad Piperali sõnul VR-lahendust kasutada e-lahenduste esitlejad konverentsidel ja messidel, ent ka välisesindajad ja saatkonnad. EASi eesmärk on teenindada vähemalt kümme üritust aastas ning jõuda VR lahenduse kaudu vähemalt 100 000 kasutajani esimesel aastal.
Vaatajale kuuldava ning nähtava virtuaalkeskkonna tootmise ja arendamise eest vastutava Babahh Media juhatuse liikme Anne Luhaäär-Miku sõnul on valmivat lahendust õimalik vaadata mitmel erineval seadmel ja mitmel erineval kontinendil.
IDEA AD loovjuhi Elen-Greete Jaadla sõnul lähtuti keskkonna loovkontseptsiooni väljatöötamisel suuresti virtuaalreaalsuse kui uue meediumi pakutavatest võimalustest.
"Antud lahenduse puhul ei keskendu me konkreetsele ekraanile, vaid sealt avanevale suurele ruumile, kus on igas nurgas midagi avastada. Asetame vaataja loodavas keskkonnas peategelase rolli ning haarame kütkeisse tema nägemis- ja kuulmismeele, et avada talle mängulisel moel erinevaid Eesti e-riigi teenuseid," rääkis ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.