Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aivo Pärnal näpud Tartu bussiveohanke juures

    Äripäeva andmetel pidas kaitsepolitsei ärimees Aivo Pärna kinni seoses kirgi kütva Tartu bussiveohankega, hanget korraldavat linnamajanduse osakonda kureeris samuti kapo uurimise alla sattunud reformierakondlasest abilinnapea Valvo Semilarski.

    Vaadates, kuidas Tartu linnavalitsus teavitas pakkujaid hankeprotsessi ajal, siis hämamist, varjamist ja vassimist oli igas riigihanke astmes ja meil tekkis kahtlus, et siin ei ole kõik puhas. 

    Andres Puskar,
    Hansa Bussiliinid juhatuse liige
    Pärn oli hankel osalenud, kuid sellele mitte kvalifitseerunud MRP Linna Liinide esindaja. Tallinnas linnaliine sõitva MRP Linna Liinid omanik on keskerakondlane Rein Vinni.
    Ehkki MRP Linna Liinid kukkus hankelt välja, siis Äripäevale teadaolevalt tiirles Pärn üsna aktiivselt hanke ümber edasi ning Äripäeva allikale jäi mulje, et Pärna huviks oli hanke tühistamine. Pärna toimetamise motiiv võis olla ka parima pakkumise teinud GoBusi hankelt väljapuksimine. Mäletatavasti kuulus Pärn aastate eest GoBusi omanikeringi ning tema sealt väljaarvamine olevat jätnud okka hinge.
    GoBusi juhatuse liige Enn Randmaa ütles, et ei oska seda teemat kuidagi kommenteerida.
    Küll kureeris hanget korraldavat linnamajanduse osakonda abilinnapeana Valvo Semilarski, keda muu hulgas kahtlustatakse altkäemaksu võtmises ühelt ärimehelt. Selleks ärimeheks võibki olla Pärn.
    Vaidlused ja kohtuasjad
    Tartu linn on bussivedaja leidmiseks järgmiseks kümneks aastaks juba teisel katsel. Ligikaudu sada miljonit eurot maksev hange on täis vaidlustusi ja kohtuasju.
    Eelmisel nädalal saatis üks hankel osaleja Hansa Bussiliinid pressiteate, milles kahtlustas Tartu linnavalitsust kokkumängus konkurendi, firmade kaudu Hugo Osulale kuuluva Eesti Bussiga.  
    „Vaadates, kuidas Tartu linnavalitsus teavitas pakkujaid hankeprotsessi ajal, siis hämamist, varjamist ja vassimist oli igas riigihanke astmes ja meil tekkis kahtlus, et siin ei ole kõik puhas. Minu kahtlus on ja ma ei häbene seda välja öelda, et ju on Eesti Bussile lubatud, et tema võidab selle hanke,“ sõnas Hansa Bussiliinide juhatuse liige Andres Puskar.
    Puskar kirjeldas, kuidas Tartu linnavalitsuse otsusega muudeti Eesti Bussi paremuselt kolmandat pakkumuse hinda ning seetõttu vahetati koht seni teisel kohal olnud Hansa Bussiliinidega.
    „Kui pakkuja teeb pakkumuse, et kütuse peale läheb nii palju, palkadeks nii palju ja muud kulud on nii palju, siis alla tuleb kogusumma. Selle summaga oli Eesti Buss paremuselt kolmas. Nüüd Tartu linn võttis ja tegi jõuga selle summa väiksemaks kui meie pakkumine ehk nad tõusid teiseks. Tekkis olukord, kus selle väiksema summaga ei oleks Eesti Bussi kuluartiklid ära kaetud ja tegu oleks olnud alapakkumisega. Selline meelevaldne arvutusvea parandamine on ebaseaduslik,“ kirjeldas Puskar.
    Ka riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas, et linnavalitsus on teinud ebaseadusliku otsuse.
    Absurdne seis
    Asja absurdsus on Puskari sõnul selles, et hoolimata vaidlustuskomisjoni otsusest ning sellest, et ka linnavalitsus on tunnistanud oma eksimust, ei ole paremusjärjestust muudetud. Veelgi enam, linnavalitsus viitab halduskohtu otsusele, mille järgi pole Hansa Bussiliinidel üldse õigust vaidlustada Eesti Bussi pakkumuse muutmist, kuna nad on paremuselt kolmandal kohal ja vaidlustusõigus on teisel kohal oleval pakkujal.
    Paremuselt teisel kohal olemine on nii oluline vaidluskoht seetõttu, et kui GoBusi parim pakkumine peaks tunnistatama alapakkumuseks, siis võidab hanke teisel kohal olija.
    Eesti Bussi juhatuse liige Andrus Koha tunnistas, et ta ei ole Tartu bussiveohanke detailidega küll väga kursis, kuid Hansa Bussiliinide kahtlustused lükkas ta kindlalt tagasi. „Meie oleme käitunud seadusi järgides,“ kinnitas ta.
    Tartu reformierakondlasest linnapealt Urmas Klaasilt ning linnavalitsuse linnamajanduse osakonnalt ei õnnestunud eile kommentaari saada.
    „Ma arvan, et nii suure hanke puhul, kus on mängus kümne aasta peale 100 miljonit eurot, siis see on linnapea ja abilinnapea tasand,“ arvas Hansa Bussiliinide juhatuse liige Andres Puskar.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tõnu Mertsina: ettevõtete kasvuväljavaade halveneb
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kristiina Saal: viis soovitust, kuidas leida meeskonda õiged inimesed
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
HSBC teenib oma Kanada äri müügist üle viie miljardi dollari erakorralist tulu
HSBC pank teatas täna, et müüb oma Kanada äritegevuse Royal Bank of Canadale 13,5 miljardi dollari ehk 10 miljardi dollari eest, mis annab võimaluse oluliseks ühekordseks dividendiväljamakseks, vahendab Reuters.
HSBC pank teatas täna, et müüb oma Kanada äritegevuse Royal Bank of Canadale 13,5 miljardi dollari ehk 10 miljardi dollari eest, mis annab võimaluse oluliseks ühekordseks dividendiväljamakseks, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Kas ennetada tööstressi või tegeleda tagajärgedega?
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Olulisemad lood

Tallinkist läinud finantsjuht: oli sobilik hetk edasi liikuda
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.