Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad: Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt

    Rail Baltic.Foto: Rail Baltic

    Mitmed ettevõtted allkirjastasid ühise toetuskirja Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohtadele seoses Rail Balticu raudtee ehitusega kaasneva investeeringute vajaduse kohta.

    „Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt, vaid sellest saab Euroopa üks olulisemaid raudteid,“ seisab täna pressile läkitatud ettevõtete ühispöördumises. „Ka nimi Rail Baltic ei tähenda ainult kolme Balti riiki, vaid võimalikult paljude Läänemere (Baltic Sea) äärsete riikide ja nende olulisemate linnade sidumist kiire ning keskkonnasäästliku TEN-T raudteevõrgustikuga.“
    Kirjas seisab, et juba on käimas eeltööd Rail Balticu raudtee pikendamiseks Helsingi suunal ning on vajalik ka Läänemere kaldal asuva Euroopa ühe suurema linna Peterburi ja seeläbi ka Peterburiga juba seotud Euroopa suurima linna Moskva ühendamine.
    Tunniga Tartust Tallinna
    Tallinnast Riiaga samal kaugusel asuvasse Peterburgi viiks toetusavalduse allkirjastanud ettevõtete sõnul selle tulemusel tänase kaheksatunnise diiselrongi asemel kahetunnine elektrirong. See lahendaks nende hinnangul ka Narva ja kogu Kirde-Eesti regionaalsed probleemid ning aitaks oluliselt kaasa ka Tartu ja kogu Kagu-Eesti ühendamisele.
    Nende rehkenduste järgi kulus Tartust Tallinnasse sõiduks veidi üle tunni ning Riiga ja Peterburi sõiduks 3 tundi.
    „Seega sarnaselt kavandatava Kaunas-Vilnius lõiguga peaks Rail Balticu jätkuprojektiks olema 200km Tallinn-Narva lõik, mis oleks Euroopa kõige odavamaks ja kiiremini teostatavaks, kuid samas kõige olulisemaks raudteeprojektiks,“ märgitakse kirjas. „Neid arenguid peaks silmas pidama juba ka Ülemiste ühisterminali rajamisel.“
    Toetuskirja autorite kinnitusel jagavad nad Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohta, et nii Rail Balticu projekti, Tallinna linna, Eesti riigi kui ka kogu Euroopa jaoks on saadav kasu kõige suurem, kui kõigi osapoolte koostöös arvestatakse projekti elluviimisel maksimaalselt linnaruumi arengu, inimeste liikumise, keskkonnahoiu ja ettevõtluse arenguga.
    Ettevõtete hinnangul on eelistatud projektiga seotud investeeringute finantseerimine Euroopa ühendamise rahastu (CEF) vahenditest ning kui see pole võimalik, siis muude toetusallikate ja vahendite arvel.
    Tasub teada
    Toetuskirja on allkirjastanud alljärgnevad Ülemiste piirkonna arendajad, infrastruktuuri ettevõtted ning ettevõtjate ühendused:
    Ülemiste City arendajad Mainor Ülemiste AS ja Technopolis Ülemiste ASÜlemiste Keskust arendav Ülemiste Center OÜT1 keskust arendav Pro Kapital Grupp ASEesti Raudtee AS, Tallinna Linnatranspordi AS, GoBus ASRail Baltica Business Network Estonia78 Eesti finantssektori ettevõtet ühendav FinanceEstonia MTÜ3200 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Kaubandus-Tööstuskoda211 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Hotellide ja Restoranide Liit80 Eesti kinnisvaraettevõtet ühendav Eesti Kinnisvarafirmade Liit75 Eesti teenusmajanduse ettevõtet ühendav Teenusmajanduse Koda
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.