Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Simson: Vesterbacka tunnel on tõeline megaprojekt
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kohtus täna hommikul Tallinn-Helsingi raudteetunneli projekti vedava Peter Vesterbackaga, kes tutvustas ministrile lähemalt enda plaane seoses FinEst Bay Area ja tunneli ehitusega, teatas ministeerium.
Simsoni hinnangul on Vesterbacka plaan väga ambitsioonikas – tegemist oleks maailma pikima merealuse tunneliga ning Vesterbacka visiooni kohaselt peaks see valmima juba 2024. aasta lõpul.
„Tegemist on tõelise megaprojektiga. Vesterbacka tutvustas meile täna enda projekti detailsemalt ning saime arutada ka ühiseid koostöövõimalusi. Usun, et nii suurel projektil peab olema ka riikide osalus ning pidev kontakt," sõnas minister.
"Vesterbacka poolt välja käidud kuupäevad tunduvad küll ääretult lähedal, kuid kindlasti ei hakka me omalt poolt kätt ette panema ja projekti venitama. Kui kõik toimib korrektselt, saame omalt poolt kindlasti abiks olla. Kohtun lähiajal ka enda Soome kolleegiga ning siis on võimalus antud teemat taas arutada,“ lisas ta.
Vesterbacka esitletud plaani kohaselt on tunneli ehitamisel plaanis rajada neli peatust, millest esimene on Tallinnas, teine 15 kilomeetrit Helsingist, kolmas Otaniemis Aalto ülikooli kampuse juures ning viimane Helsingi lennujaamas. Vesterbacka sõnul peaks tulevikus Tallinnast Helsingi lennujaama jõudma 20-25 minutiga.
Vesterbacka sõnas
"Aktuaalsele kaamerale", et puurimistööd algavad juba 2020. aastal. Simson märkis, et ta nii optimistlik poleks, kuna senine kogemus on öelnud, et lubade saamine võib võtta kauem aega.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.