• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 31.08.18, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Simson: Vesterbacka tunnel on tõeline megaprojekt

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kohtus täna hommikul Tallinn-Helsingi raudteetunneli projekti vedava Peter Vesterbackaga, kes tutvustas ministrile lähemalt enda plaane seoses FinEst Bay Area ja tunneli ehitusega, teatas ministeerium.
Peter Vesterbacka Tallinn-Helsinki tunneli plaanide hetkeseisu tutvustusel.
  • Peter Vesterbacka Tallinn-Helsinki tunneli plaanide hetkeseisu tutvustusel.
  • Foto: Mihkel Maripuu/Eesti Meedia
Simsoni hinnangul on Vesterbacka plaan väga ambitsioonikas – tegemist oleks maailma pikima merealuse tunneliga ning Vesterbacka visiooni kohaselt peaks see valmima juba 2024. aasta lõpul.
„Tegemist on tõelise megaprojektiga. Vesterbacka tutvustas meile täna enda projekti detailsemalt ning saime arutada ka ühiseid koostöövõimalusi. Usun, et nii suurel projektil peab olema ka riikide osalus ning pidev kontakt," sõnas minister.
"Vesterbacka poolt välja käidud kuupäevad tunduvad küll ääretult lähedal, kuid kindlasti ei hakka me omalt poolt kätt ette panema ja projekti venitama. Kui kõik toimib korrektselt, saame omalt poolt kindlasti abiks olla. Kohtun lähiajal ka enda Soome kolleegiga ning siis on võimalus antud teemat taas arutada,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vesterbacka esitletud plaani kohaselt on tunneli ehitamisel plaanis rajada neli peatust, millest esimene on Tallinnas, teine 15 kilomeetrit Helsingist, kolmas Otaniemis Aalto ülikooli kampuse juures ning viimane Helsingi lennujaamas. Vesterbacka sõnul peaks tulevikus Tallinnast Helsingi lennujaama jõudma 20-25 minutiga.
Vesterbacka sõnas "Aktuaalsele kaamerale", et puurimistööd algavad juba 2020. aastal. Simson märkis, et ta nii optimistlik poleks, kuna senine kogemus on öelnud, et lubade saamine võib võtta kauem aega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele