Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Leedu ähvardab Rail Baltica ühistegevusest taanduda
Leedu transpordiminister Jaroslav Narkevič ei taha kuuldagi sellest, et riiki ehitatav infrastruktuur peaks kuuluma riigivälisele äriühingule, Leedu partnereid selline väljaastumine lihtsalt jahmatab.
Rail Baltica ehitamise kokkulepete saavutamise peale on klaase kokku löödud korduvalt, aga Leedu kahtlused ei ole ikkagi kuhugi kadunud.
Foto: Liis Treimann
Leedu peab plaani ehitada pea 400 kilomeetri pikkune lõik Rail Balticast omapäi. Kindlasti ei taha Vilnius midagi kuulda sellest, et töid teeks ettevõtmised, mis ise Leedus ei asu, vahendas sealne rahvusringhääling Narkevici sõnu.
Muuga sadamas laaditi hiljuti laev MV GREEN K MAX 1, mille pardale paigutati 68 500 tonni Eesti nisu. See on erakordne maht, mis näitab nii kodumaise teraviljasektori jõudu kui ka ekspordivõimekust. Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel rõhutab, et taoline operatsioon eeldab sujuvat koostööd kogu väärtusahela ulatuses, head koostööd kokkuostjate vahel ja näitab, et Eesti suudab konkureerida maailma suurimate viljaeksportijatega.