13. juuni 2015 kell 11:00

Töökaaslastega rokkimine ühendab

Ericssoni bänd The Targets loodi kunagi IT-firmade bändide võistluse tarbeks. Kolm aastat tegutsenud bänd oli laval ka tänavusel üritusel “RockIT 2015”.   Foto: Mats Õun / RockIT 2015

Töökaaslastega bändi tegemine võimaldab kolleege paremini tundma õppida, tänu ühisele hobile sujuvad ka tööasjad paremini.

United Motorsi müügijuhi Alari Kolgi sõnul sai ettevõtte bänd Uskumatud Mehed alguse mõttest teha kolleegidele üllatus. “Võtta punti oma maja inimesed, kes pole kunagi ühtegi pilli mänginud. Võtta kätte ja teha üks lugu,” meenutas ta. “See idee oli päris hull. Automüügiosakonnast saime kokku seitse inimest. Esimesel firmaõhtul mängisimegi kaks lugu. Kolleegidele tuli ettevõtmine tõesti suure üllatusena, kõigil olid silmad suured.”Seejärel leiti bändile professionaalne juhendaja. “Kõigepealt mängisime tuntud lugusid, mis meile endale meeldisid,” kirjeldas Kolk.

Üle-eelmisel aastal veel peljati Firma­bändi võistlusel osaleda, aga tänavu mitte. “Oleme koos mänginud juba paar aastat ning sel aastal läks nii, et võitsime ürituse,” kirjeldas Kolk.Kolgi sõnul hirmutas teda ja bändikaaslasi algul mõte minna võõraste ette esinema, kuna suur lava ja valgustus olid võõrad. “Tagantjärele võib öelda, et saime väga positiivse kogemuse,” lisas ta. “Bändi tegemise mõte on ju tegelikult väga hea – just see, et kolleegid saavad midagi teistmoodi  koos teha. Ka tööl sujuvad asjad tänu ühisele hobile paremini.”

Bänditegemisest oli vaimustuses ka ettevõtte juhtkond. “Meil on bändi prooviruum ja helitehnika. Lisaks moraalsele toetusele on meil ka materiaalne toetus,” kirjeldas Kolk, kelle sõnul on bänditegemine ettevõtte mainele hästi mõjunud, grupist on kirjutatud ning see on jõudnud ka televisiooni, kus muusikud kinnitasid, et ettevõttel on töötaja- ning kliendisõbralik kuvand. 

Töötajate unistus sai teoks

Transferwise’i värbamisspetsialisti Maiken Hiire sõnul oli ettevõttes bänd juba enne seda, kui Firma­bändi võistlust korraldama hakati.

“Ma küsisin alati uutelt töötajatelt nende unistuste kohta ning ühes grupis oli korraga neli inimest, kes ütlesid, et nad sooviksid bändi teha,” kirjeldas Hiire. Tegu oli muusikat õppinud inimestega. “Siis ma võtsingi huvilised kokku ning järgmisel jõuluüritusel tegime juba viis pop-rock-lugu,” meenutas Hiire, kes tegeleb ettevõttes ürituste korraldamisega.

Transferwise’i bänd Fast Flags võeti  firmas soojalt vastu. “Vaatasime, kus võiksime veel esineda, et hoida motivatsiooni üleval, ning hiljuti esinesimegi EASi konverentsi järelpeol, kus oli koos juba ligi 1000 inimest,” märkis Hiire.

Ta lisas, et juhtkond toetab ettevõtmist igati ning laiemalt võttes hoitakse ettevõttes kõiki talente väga. Transferwise korraldab ka ettevõttesisest talentide show’d, mis näitab, kui palju andekaid inimesi ettevõttes ametis on. Ka firma suvepäevadel astuvad alati esinejatena üles oma töötajad. “Sel aastal osalesime Firmabändide võistlusel ning meile tuli kaasa elama 90 meie töötajat, mis oli väga meeliülendav,” kirjeldas Hiire.

Võistlusel osalenud bändi võib nimetada  rahvusvaheliseks – ettevõttes on töötajaid kokku 30 rahvusest. Siinse bändi eeskujul on oma ansambli teinud ka Londoni kontor. “Meil on firmas juba kolm erinevat kollektiivi erinevate muusikastiilidega – heavy, pop ja pop-rock. Firma juhtkond üürib meile bändiruumi ning toetab ka muid ühisettevõtmisi,” lisas Hiire.

Bänd on ettevõtte visiitkaart

Kindlasti on muusikaline ettevõtmine positiivne nii ette­võttele kui ka neile, kes seda teevad, ütles OÜ Saarioinen tegevjuht Aivo Varem. “Kui bändil on ettevõttega seotud nimi, nagu meil Saarioinen, tähendab see bändile kindlasti ka suuremat vastutust nii laval kui ka väljaspool, sest tegemist on ettevõtte esindamisega, ettevõtte visiitkaardiga,” märkis ta.

Firma nimega bänd näitab ettevõtte usaldust bändiliikmete ja töötajate suhtes, lisas Varem. “Oleme bändi korduvalt kasutanud firmaüritustel, ettevõtte perepäevadel, aastalõpuüritusel ja mujal. Bänd on tõesti väga vahvalt esinenud ja soojalt vastu võetud,” kirjeldas Varem. Tema sõnul on ilmselge, et iga ettevõtmine vajab toetust, sest ainult tänu sellele saab edasi areneda. “Olemegi olnud toeks nii moraalselt kui ka toetanud ette­võtmist rahaliselt,” märkis Varem.

“See oli üks tore juhus, et ettevõttesse tulid enam-vähem samal ajal tööle rõõmsad ja pealehakkajad bändialgega mehed. Nii nagu ikka, käivad juhus ja õnn käsikäes ja sel moel bändi tegemine alguse saigi,” meenutas ta.Ettevõtte logistiku ja bändiliikme Siim Maiste sõnul on neil repertuaari kogunenud nii palju, et võib terve õhtu tantsuks mängida. Mängimas on käidud ka sünnipäevadel ning pulmades, tegu on tõsiseltvõetava hobiga, lisas Maiste.Iseennast ületades

Ericsson Eesti projekti­juhi Kadri Pirni sõnul sai nende ettevõtte bänd The Targets alguse ürituselt Rock It. “Bänd on sellest peale ettevõtte toel edasi tegutsenud,” märkis ta. “Juhtkond organiseeris näiteks huvilistele Rock It üritusele piletid ning bändiproovides tuleb sageli ka töö ajast käia,” ütles Pirn.Ehkki bänd on kolm aastat tegutsenud, esinetakse alles praegu esimesi kordi oma firma töötajatele. Firmabändi konkursil on osaletud kaks korda. “Nii žürii kui ka publiku arvates jäime me sel aastal teisele kohale, millega olime väga rahul,” ütles ta.“Firmabändi tegemine ei ole tulemusele orienteeritud tegevus, teeme seda selleks, et iseennast ületada, ja selleks, et teha koos kolleegidega midagi ka väljaspool tööd. Just meelelahutamiseks ongi meil projektijuhtidest koosnev metal-rock-bänd,” sõnas Pirn.

Firma ansamblile toob edu juhtkonna toetus ja väärt juhendaja

Firmabändide konkursil on osalenud palju suurettevõtteid, näiteks võitis 2011. aastal võistluse Nordea pank, ütles konkursi üks asutajaliige ­Roland ­Tokko. “Võistluse algusaastail saime koos teise asutajaliikme Ikevald Rannapiga kokku 25 bändi,” meenutas Tokko.Osa finaali jõudnud bändidest sai toona osaleda ka hiljem toimunud Lauluväljaku festivalil.

Firmabändi võistluse eesmärk on Tokko sõnul inimeste loovuse arendamine ning kollektiivi kokku toomine. “Ürituse kohta on tulnud head tagasisidet ka personalijuhtidelt. Näiteks ettevõte Proekspert kasutab Firmabändil osalemist ka inimeste värbamisel,” rääkis ­Tokko. See tähendab, et firma saab bändi tegemisi oma turunduskampaanias ära kasutada.

Edu toob firmabändidele Tokko sõnul see, kui võetakse professionaalne juhendaja. Heaks näiteks firma toest tõi ta veel Transferwise’i, mis ostis töötajatele piletid Firmabändi üritusele, lisaks oli neil kaasas firma sümboolika, mis loob ettevõttele atraktiivse kuvandi. “Advokaadibüroo Sorainen bändil, mis sai teise koha, oli juhendaja  Kaire Vilgats ja Reigo Ahven, viimane on ka United Motorsi bändi juhendaja,” tõi Tokko näiteks.Lea Adrikorn, üks selle aasta Firmabändi korraldajatest, käis üritusel aastate eest esimest korda külastajana. “Ettevõtmine on vajalik, sest soodustab firmasisest koostööd ja meeskonna arengut,” lausus ta.

Adrikorni sõnul võib firma­bändiga alustamise mõtte välja käia juht ise. Ettepaneku võib teha ka personalijuht, kes paneb tähele ettevõttes töötavate inimeste andeid.Adikorn ütles, et see on firmale hea reklaam, kui inimesed tegelevad peale töö ka millegi muuga. Tema sõnul tuli ürituse korralduse käigus välja, kui erinevad ettevõtted on. Hea eeskuju on tema sõnul Transferwise, kel olid töötajaskonnast kohal pea pooled.  “Nad tulid nii mõnusalt kaasa ning olid toetavad,” märkis Adikorn. Tema sõnul oli näha ka ettevõtteid, mille bändile polnud eriti keegi kaasa elama tulnud, ja see oli kurb vaatepilt. “Juhi toetus aitab sellest üritusest maksimumi võtta.”

Võistlusel oli tänavu kolm eelvooru, mida said kõik vaatama tulla. Adikorni sõnul said bändid oma esinemisega teada, mis tunne on staar olla. “Nende käsutuses oli suur lava, täisvalgustus ja fännid. Ka lava taga sai esinejaid koheldud kui staare. Kokkuvõttes oli üks tõeliselt  vahva pidu,” märkis Adikorn.

Autor: Marika Tomberg, kaasautor

Hetkel kuum