Kontrakäik?

23. oktoober 2008, 15:15

Koolitusfirma Inscape ärijuht Rinel Pius kirjutab aripaev.ee blogikeskkonnas, mis on kontrakäik.

Kontrakäigu sõna on siiamaani minu jaoks seostunud ikka riigitüüri juures olevate isandatega.

Kui ikka Eesti teeb miskit, mis Venemaale ei meeldi, siis tehakse kontrakäik. Või kui Tallinn songib Toompea pudrutaldrikus, siis ilmtingimata Toompea magab Tallinna voodis. Eks ole, tundub, et see sõna just head olukorda ei kirjelda, mingi ärapanemise hapu maik on juures. Ilmselt sestap ei ole ma seda sõna äriilmas ka eriti kuulnud. Kuid hiljuti kuulsin ja hoopis nii positiivses valguses ja tundmuses, et panen selle kirjutise siia blogisse üles.

Eelmisel nädalal külastasin ühte Kesk-Eesti ettevõtjat ja loomulikult rääkisime koolituse teemadel. Tegemist oli nädalalõpuga, olin tööpäevadest väsinud lisaks veel pikem autosõit ka Tallinnast. Ütleme, et minu häälestus ei olnud ettevõtte esindajana just täiuslik. Tunnistan, et olin isegi kergelt tõrges inimestega suhtlemaks ja koolitust müümaks ning tänu sellele tundsin ennast ka ebamugavalt.

Kohtumine ettevõtjaga algas käepigistusest ning sellega seoses startisid minus muutused. Kliendi käepigistus oli jõuline ja kindel. Ta oli minust natuke lühem ja kõhnem ja see tugev karu haare oli ootamatu. Lõi pildi hästi ette. Sõiduväsimuse pigistas mees minult plupsti kohe välja. Peale paarikümneminutilist vestlust tundsin ennast puhanuna ja vestlusest kaasa haaratuna, sest klient oskas hästi sõnu seada ja kõneles mulle, millistel koolitustel oli käinud eelmistel aastatel ja mida õppinud. Kõneles ka oma ettevõttest, mis on edukas tootmisettevõte ja tegeleb peamiselt ekspordiga ehk siis just sellega, millest sõltub Eesti edu. Ettevõte on üle kümne aasta vana ja tema arvates tänu sellele hästi tegutsenud, et on jäänud alati oma väärtuste ja sihtide juurde, laiendades tegevust nii siin kui sealpool piiri.

Lõpuks jõudsime ka selleni, et miks mina seal olen. Selgus, et selle aasta plaan oli koolitada müügiinimesi. Mitte müügipsühholoogia vallas, vaid müügiinimeste tehnilist oskust harida. Meelde tuletada vana ja õppida uut. Klient tõdes, et aastaid pole ju pidanud müüma, ei tema ega ükski tema konkurentidest. Nüüd võidab see, kes tahab näha võimalusi, mitte leppida vaid otste kokkutõmbamisega. Ning kui teised koondavad või vähendavad tootmist või müüvad vahepeal ostetud kallid autod maha, siis tema kavatseb raha investeerida inimeste oskustesse, et eristuda kliendi ees selge kvaliteediga, seekord siis peale tootmiskvaliteedi ka müügi osas. Kokkuvõtteks lisas, et see on tema kontrakäik tänasesse majandusolukorda. Enese-täiendamine ja aju laadimine on selle mehe sõnul hea investeering olukorras, kus mõttetut sebimist enam ei toimu, vaid on vaja teha läbimõeldud tulemuslikke tegusid.

Tema kontrakäik minuga igatahes toimis. Väsinuna läksin kliendiga kohtuma ja entusiastlikuna väljusin tema juurest mitu tundi hiljem, sest palusin ka tehase ekskursiooni. Nii et sõbrad, tehke mõni kontrakäik.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing