• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,86%6 280,72
  • DOW 300,76%44 820,99
  • Nasdaq 1,05%20 608,24
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,86%6 280,72
  • DOW 300,76%44 820,99
  • Nasdaq 1,05%20 608,24
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 05.02.09, 14:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muudatusi kergem ellu viia- tõde või petlikkus

Juhtidel on praegu lihtsam muudatusi läbi viia kui headel aegadel, sest töötajad tulevad praegu ise meelsasti muudatustega kaasa. Nii väitis mulle üks juht mõned nädalad tagasi.
Ma olen nõus, et praegu ütlevad töötajad „jah“ muudatuste ettepanekutele lihtsamalt. On ju olukord ebastabiilne ja keegi ei tea, kes võib sattuda järgmisena koondatavate hulka. Töötaja, kes avalikult vastu on, satub nimekirja suurema tõenäosusega. Seega on töötajad päri. Kuid kas see ikka tähendab, et tullakse meelsasti uuega kaasa?
Lugesin hiljuti ühte uuringut selle kohta, mis tegelikult organisatsioonis sellises olukorras toimub ja võin oma praktikast sama kinnitada.
Passiivne vastupanu muudatustele

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui avalikult vastu olla ei saa, siis avaldub see passiivse vastupanuna. Näiteks öeldakse jah, aga tehakse ikka nii nagu enne. Sageli ka töötajad räägivad omavahel „sellest mõttetust“ muudatusest ja leiavad hiljem koos põhjendusi, miks seda ikka ellu ei saanud viia. Või tehakse automaatselt, mida öeldi, tegelikult tulemusse panustamata. Ühes firmas näiteks öeldi ostujuhile, et ta peab rohkem tellimusi esitama. Eks ta siis esitaski talle antud andmete põhjal, ainult ei kontrollinud andmeid enne tellimuse esitamist üle, tulemuseks miljon kahjumit.
Langeb motivatsioon ja väheneb efektiivsus
Kui ikkagi eeldatakse, et praeguses olukorras pole oluline panustada kommunikatsioonile või sellele, et töötajad tegelikult kaasa tuleksid, siis langeb oluliselt motivatsioon, mis loomulikult avaldab otsest mõju ka tulemustele ja efektiivsusele.
Väheneb meeskonnatöö ja sagenevad konfliktid
Igaüks on väljas ainult oma huvide eest, pole huvi teha meeskonnatööd. Ressursse on vähem ja kõik võistlevad nende pärast, seetõttu sagenevad ka konfliktid, mis muudab niigi pingelise tööõhkkonna veelgi raskemaks. Tüüpiline on olukord, kus hakatakse olulist infot kolleegide eest varjama, et enda tulemus rohkem silma paistaks.
Juhtidele antakse ainult positiivset infot
Juhtidele tundub, et kõik on hästi ja toimib, sest neile edastatakse ainult positiivset sõnumit. Negatiivsest ei saa ju rääkida, sest siis võib sattuda halba valgusesse. Seega vaikitakse maha ka olulised probleemid, mis võivad hiljem firmale kalliks maksma minna.
Ma olen veendunud, et oskuslik muudatuste juhtimine ei ole praegu vähem oluline kui „headel aegadel“. Positiivsete tulemustega ja püsiv muudatus eeldab siiski põhjalikku muudatuste planeerimist, oskuslikku kommunikatsiooni ning töötajate „tegelikku“ kaasamist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele