Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna linnavõimu soovitus: käi jala!

    Mart LuikFoto: Marko Mumm/Meediafoto

    Tallinna transpordikorraldus on omadega ummikus ja linnajuhid sisukaid lahendusi pakkuda ei suuda, soovitades selle asemel inimestel jala käia, kirjutab Tallinna linnavolikogu aseesimees (IRL) Mart Luik.

    Moodsas linnaplaneerimises on loogiline anda eelistus jalakäijatele, jalgratturitele ja ühistranspordile. Kuid sellega ei tohi kaasneda sõiduautode liiklemise takistamine. Tallinnas see kahjuks aga nii käib. Selle asemel, et ühistransport kiiremini ja mugavamalt liikuma saada, lubab linnapea Taavi Aas, et nemad sunnivad autod aeglasemalt sõitma. Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd annab aga linlastele veelgi orginaalsema soovituse: Tallinn on väike linn, käige jala!
    Tallinna linnavalitsuse tellimusel sai hiljuti valmis ühistranspordi uuring, mis sedastas, et linlased eelistavad jätkuvalt isiklikku autot jõudmaks punktist A punkti B. See on lihtsalt kiirem ja mugavam. Kurikuulsat tasuta ühistransporti on pealinnas korraldatud 5 aastat ja me saame teha kokkuvõtte, et oma põhilist eesmärki – motiveerida pealinlasi autode asemel ühistransporti kasutama – pole see maksumaksjale kümneid miljoneid maksma läinud samm grammigi täitnud. Tasuta ühistransport on küll kinnistanud Keskerakonna võimu ja meelitanud pealinna tuhandeid uusi maksumaksjaid, aga ei paku mingeid lahendusi ummikute ja parkimisprobleemide vähendamiseks. Naabervaldade maksumaksjate kaaperdamisaktsioonide asemel tuleb aru saada, miks inimesed siis ei kasuta ühistransporti.
    Liiga palju ümberistumisi
    Tallinna Tehnikaülikooli uuring näitab ära, et ühistransport on võrreldes auto kasutamisega liiga aeglane. Ajakulu tuleneb paljuski rohketest ümberistumistest. Toon ilmeka näite. Tiskre asumist sõidab buss nr 4 Õismäele. Seal tulevad kõik inimesed bussist maha ja suunduvad järgmisse bussipeatusse, et lõpuks kesklinna saada. Vahemaa on ca 12 km, aga sõit võtab tund aega. Pole siis imestada, et sellele liinile piisavalt sõitjaid ei jätku. Tiskre elanikud istuvad kas maakonnabussi peale või sõidavad oma autoga.
    Tegelikult on kogu Tallinna ühistranspordiskeem üks ümberistumiste sasipundar. Linnavalitsus nendib, et Viru terminali mahutavus on ammendunud, aga ikka liiguvad kõik bussid kesklinnast läbi.
    Autojuhtide ahistamiseks on järgmine plaan juba valmis kirjutatud, selle nimi on Tallinna peatänav. Linnavalitsus plaanib jõuga kesklinna südamest autod välja ajada. Aga kuhu see liiklusvoog suunduma peaks, sellele küsimusele ei oska Tallinna võim midagi mõistlikku vastata. Liivalaia tänav on juba täna autodest umbes, aga sinna on alles kerkimas 80 000 m2 suurune Eesti kõige suurem ärihoone.
    Totalitaarses Hiinas kasutavad mõned suurlinnad reeglit, et autod tohivad sõita kalendri ja autonumbri järgi: kes paaritul, kes paaris kuupäeval. Ma ei imestaks, kui linnavalitsus tulevikus ka meil sarnaste jõuvõtetega üles astub. Aga me ei tohi sellega leppida.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.