Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti pealinnad 2.0

    Kalev KaarnaFoto: Erakogu

    Meil on 11 kuud kehva suusailma, aga küllalt puhast õhku, vaikust ja euroopalikku teenindust, kirjutab kompetentsikeskuse Tsenter juht Kalev Kaarna. Ta teeb ettepaneku panna alus diginomaadide pealinnade loomise tugiprogrammile.

    Eestil on väärtusi, millest me ise aru ei saa. Lõuna-Eesti metsade vahel on saunamaja jõekese kaldal, mida omanik Airbnb vahendusel välja üürib. Saunamaja taga on kuivkäimla, sest majas tualetti ei ole. Sooja vett enda pesemiseks saab ainult siis, kui sauna kütta. Elektriboileriga dušši ei ole. Vaatamata nendele spartalikele tingimustele on saunamaja isegi detsembris, jaanuaris ja veebruaris välismaalastele ühe või kahe nädala kaupa pidevalt välja üüritud.
    Puhas õhk, vaikus ja euroopalik teenindus on narkootikumid, mida Singapuri, Moskva või teiste suurlinnade elanikud Eestis kaifimas käivad. Meie ise ei saa sellest aru, sest see tundub nii tavaline. Samamoodi kui on kuivkäimlaga saunamajja võimalik miljardite turistide hulgast leida ööbijaid, on võimalik leida diginomaadide hulgast ka Eestit töökohana väärtustajaid.
    USA ühe tuntuma disainibüroo IDEO üks disaineritest kolis USAst ära Eestisse, sest tema sõnul saab ta siin leida ja teostada põnevaid projekte kiiremini kui USAs.
    Saksamaalt kolis Rõugesse BMW autodele voolujoonelisi detaile loov disainer ja tõi aasta pärast oma pere siia kaasa. Ta lapsed käivad nüüd Eesti koolis.
    Lõuna-Aafrika Vabariigist kolis Moostesse tipptasemel jahivibusid käsitööna valmistav meister.
    Seda nimekirja saaks veel päris pikalt jätkata.
    Väikeasulate tugiprogramm
    Eesti väikeasulatel on kombeks Eesti sees nähtavuse tõstmiseks tituleerida ennast pealinna tiitliga. Garri Raagmaa on soovitanud lisaks nimebrändile rääkida oma piirkonna lugusid ja seeläbi luua emotsionaalne side ning tõmme.
    Kui panna need asjad kokku, siis peaksid kõik Eesti eesrindlikud väikeasulate kogukonnad mõtlema, millise pealinnana tahaksid nad saada tuntuks diginomaadide hulgas. Kas Moostest saab maailma vibupealinn? Kas Rõugest saab voolujoonelise disaini pealinn? Kas Põlvast saab mõttemustrite murdmise pealinn?
    Väikeasulad ei pea ootama jääma, kuni õnn neile naeratab ja mõni äge diginomaad nende juurde elama satub. Nad saavad ise ohjad haarata ning teha ise mõne kitsa valdkonna nomaadidele ahvatlev pakkumine.
    Kindlasti ei ole see väikestele kogukondadele lihtne ülesanne. Pakkumise tegemine eeldab ka praeguse keskkonna arendamist. Ei piisa ka sellest, kui reklaamime, et ootame kõiki diginomaade. Seetõttu on vaja avaliku ja erasektori ühispingutust ja diginomaadide pealinnade loomise tugiprogrammi väikeasulatele.
    Diginomaadide pealinna arendamine on samuti suurepärane võimalus tuua kogukonda tagasi maailmakogemusega noori. Pealinna arendamine väikeasulas pakuks neile põnevaid maailma mastaabiga väljakutseid ja arenguvõimalusi ning samas rahulikku elukeskkonda.
    Aidata kohalikul kogukonnal mõelda läbi võimalused ja leida lahendused diginomaadidele “pehme maandumise” pakkumiseks nõuab kindlasti kogukonnavälist tuge, pühendumust ja kannatlikkust. Aga see on tasuv investeering.
    Jääb vaid üle hinnata, kui palju oleme me riigina valmis investeerima, et maapiirkondadesse tekiks 50 000 kahekordse Eesti keskmise palgaga globaalselt konkurentsivõimelist töötegijat ja maksumaksjat.
    Artikkel ilmub Äripäeva, Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Eesti Gaasi, Silberauto, Nortali ja Harju Elektri arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
    Autor: Kalev Kaarna
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.