Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soolatasandike kuningas
Superautod on kiired, hüperautod kiiremad, aga maismaa kiirusautod, nagu Bloodhound SSC, ületavad kõiki nimetatuid. Andy Green, endine Briti õhujõudude piloot püstitas hetkel kehtiva maismaa kiirusrekordi 1997. aastal, liikudes kiirusel 1227,985 km/h, nüüd on aga sellestki mehele väheks jäänud, kirjutab USA autoväljaanne Motor Trend.
Foto: Bloodhound SSC
Ta tegi seda kahemootorilise ja lennukiga sarnaneva sõidukiga, millel oli 110 000 hobujõudu. Nüüd on Green tagasi ja soovib oma vana rekordi viia uuele kõrgusele. Mehele ei piisa senise rekordi ületamisest paari kilomeetri võrra – ta tahab sõita kiiremini umbes 250 miili tunnis, et olla esimene inimene, kellele alistub 1000miiline (1609,34 km/h) tippkiirus.
Greeni uue kiirusauto kõrval näeb vana välja kui “laste mänguasi”. Bloodhound SSC maaraketti viivad edasi kaks Eurofighter Typhooni mootorit ja Nammo rakettmootor. Kõik see teeb kokku umbes 135 000 hobujõudu. Sellel on ka 800hobujõuline ülelaetud Jaguari V-8, mille ülesandeks on pumbata rakettmootori tarvis kütust.
Rekord plaanitakse purustada Lõuna-Aafrika Vabariigis soolatasandikul, kus meeskonna sõnul on ideaalsed tingimused. Sobivad kuud kiirusrekordiks on juulist novembrini, ent paraku sel aastal meeskond rekordiürituseni ei jõua ja ilmselt tuleb häid uudiseid oodata järgmise aasta novembrini.
Õnneks on Bloodhound SSC avaldanud kaks lühikest klippi, milles näeme järelpõletite katsetamist ja Greeni töökohta rekordauto kabiinis.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.