Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tesla võib olla keskkonnale kahjulikum kui supermini
Tesla Model S.Foto: Tesla
MIT uuring leidis, et kogu oma elutsükli jooksul USA Keskläänes eraldab elektriauto Tesla Model S rohkem süsinikdioksiidi kui bensiinimootoriga supermini, kirjutab Autoexpress.
2018. aasta Mitsubishi Mirage.Foto: Mitsubishi
USA Keskläänes sõitev Model S emiteerib rohkem süsinikdioksiidi kui supermini seetõttu, et piirkonnas kasutatakse elektrienergia tootmiseks suurel osal kõrge CO2 intensiivsusega allikaid. Massachusettsi Tehnoloogiainstituut uuris lisaks supermini Mitsubishi Mirage'ile, Tesla Model S-le ka BMW 750 xDrive sõidukit. Viibides USA Kesklääne piirkonnas, väljutab Model S 226g/km süsinikdioksiidi, BMW 750 xDrive 385g/km ja Mirage vaid 192g/km.
Samas teistes Ameerika piirkondades väljutas Model S oma eluajal vähem süsinikdioksiidi kui Mirage. See on selgitatav asjaoluga, et Keskläänes kasutatakse elektrienergiatootmiseks väga süsinikdioksiidimahukaid tootmisviise.
Teadlased MIT laborist võtsid arvesse autode tootmise ja ka eluea lõpul ümbertöötlemisel eritatud süsinikdioksiidi, lisaks kogu elu jooksul põletatud bensiini ja elektritootmisel elektrijaamades tekitatud süsihappegaasi hulka.
Uurijad rõhutavad, et ei halvusta elektriautode positiivset poolt. “Nii hübriidid kui elektriautod on palju paremad konventsionaalsetest samades mõõtmetes ja mootorivõimsusega sõidukitest, isegi emissiooni-intensiivsetes piirkondades,” ütles Jessika Tranick MIT-st. Lisaks ütles professor Tranick, et arvestades USA keskmist elektritootmise kooslust on Tesla Model S-i emissioonid palju väiksemad kui supermini Mirage omad.
Keskkonnasõbralikkuse seisukohalt on oluline ka nii elektrisõiduki kui tema akude suurus. Akude tootmiseks vajaliku liitiumi kaevandamine ja töötlemine on keskkonnasõbralikkuse seisukohast suure mõjuga.
Suuremate elektrisõidukite kaal ja klientide suurema sõiduulatuse nõudmised viivad mahukamate akude tootmiseni, mis omakorda tähendab ka suuremat vajandust liitiumi ja koobalti järele.
Tesla kõneisik ütles Autoexpressile, et elektrisõiduk liigutab heitmed eemale probleemsest piirkonnast, sest autod ise ei erita süsinikdioksiidi. Lisaks juhib Tesla tähelepanu, et suuremad akupakid annavad pikema sõiduulatusega elektriautodele võimaluse vahetada välja bensiini ja diiselmootoritega sõidukid.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.