Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla esitles veokit ja sportautot

    Tesla tõmbas Los Angeleses katte oma esimeselt elektriveokilt, millega koos ilmus üllatuslikult avalikkuse ette ka Tesla uus sportauto, kirjutab The Guardian.

    Uus Tesla Roadster, mis jagab nime Tesla esimese sõidukiga, mida toodeti aastatel 2008-2013, ilmus välja veoautost, mis oli efektseks lõpuks veoki esitlusele. Tesla juhi Elon Muski sõnul on “kätte jõudnud hetk, mil see kõik annab suure kolaka bensiinimootoriga autodele”.
    Kuigi sportauto pakkus põnevust Tesla entusiastiele, oli sündmuse sihik seatud uue veoauto tutvustamisele. Masina ostjaskonnal - veokijuhtidel on hoopis teistsugused vajadused kui keskmisel Tesla juhil.
    Muskile omaselt haipis ja promos ta veokit terve nädala jooksul Twitteris. Pühapäeval lubas ta, et "veok paiskab mõistuse peast, otse teise dimensiooni", kolmapäeval tegi jällegi nalja, "et veok võib muutudea robotiks, võidelda tulnukatega ja teha kuradima head latte't".
    Kuigi esitlusel espressomasinat ei näidatud, lubas Musk, et rida omadusi viivad autojuhtide miili läbimise kulud võrreldes diiselveokitega 20% võrra madalamaks. Auto on parema kiirendusega, parem mäkketõusul, maanteekiirusel ja maksimaalkaalus on sõiduulatuseks 805 kilomeetrit, ning ka esiklaas on väga tugev, Muski sõnul lausa "termotuumaplahvatuse kindel".
    Turvavarustuse hulgas on parendatud autopiloot, rajahoidja ja tehnoloogia, mis muudab sadulveoki taskunoa kombel kokkuvoltimise Muski sõnul võimatuks.
    Ettevõte plaanib välja ehitada ka Megachargerite võrgu, samasuguse, nagu teistele Tesladele mõeldud praegune Superchargerite laadimisvõrgustik. Megacharger tagab 400miilise sõiduulatuse 30 minutiga.
    Muski sõnul on diiselveokite kasutamine majanduslik enesetapp ning ta rõhutas, et kolonnis sõites on kaupade transportimine Tesla veokiga isegi soodsam kui raudteevedu. Ka sportauto on Muski sõnul muljetavaldav. See peaks seadma uued kiirendusstandardid.
    Veomasinate tootmine algab 2019. ja sportauto muutub saadavaks 2020. aastal.
    Vaatamata Muski enesekindlale olekule jääb siiski küsimus ettevõtte võimekuses uusi sõidukeid toota. Tesla esimese suurtootmiseks mõeldud sedaani Model 3 - mis juulis fanfaaride kõlades avalikkuse ette veeres - ootejärjekord on jõudnud numbrini 500 000 ja tootmine ei ole läinud sujuvalt. Kolmandas kvartalis tootis Tesla vaid 260 Model 3, tublisti alla 1500 augustis lubatu. Tesla süüdistas juhtunus tootmisprotsessi pudelikaelu.
    Wall Street Journal kirjutas aga, et veel septembris toodeti autosid automaatse tootmisliini asemel käsitsi. Samuti on Teslal probleeme tööohutuse pärast kurtvate ja ametiühinguid moodustavate töötajate ning allhankijatega seotud kohtuasjadega.
    Ka konkurents elektriveokite turul on kuumenemas. Septembris teatas Daimler AG oma esimestest eletriveokitest United Parcel Service (UPS) teenistuses. Elektriveokeid arendavad ka Volkswagen, Cummins ja Nikola.
    Foto: Scanpix
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.