Tesla esitles veokit ja sportautot

17. november 2017, 10:45
Tesla veokid ja sportauto.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171117/CAR/171119757/AR/0/AR-171119757.jpg

Tesla tõmbas Los Angeleses katte oma esimeselt elektriveokilt, millega koos ilmus üllatuslikult avalikkuse ette ka Tesla uus sportauto, kirjutab The Guardian.

Uus Tesla Roadster, mis jagab nime Tesla esimese sõidukiga, mida toodeti aastatel 2008-2013, ilmus välja veoautost, mis oli efektseks lõpuks veoki esitlusele. Tesla juhi Elon Muski sõnul on “kätte jõudnud hetk, mil see kõik annab suure kolaka bensiinimootoriga autodele”.

Kuigi sportauto pakkus põnevust Tesla entusiastiele, oli sündmuse sihik seatud uue veoauto tutvustamisele. Masina ostjaskonnal - veokijuhtidel on hoopis teistsugused vajadused kui keskmisel Tesla juhil.

Muskile omaselt haipis ja promos ta veokit terve nädala jooksul Twitteris. Pühapäeval lubas ta, et "veok paiskab mõistuse peast, otse teise dimensiooni", kolmapäeval tegi jällegi nalja, "et veok võib muutudea robotiks, võidelda tulnukatega ja teha kuradima head latte't".

Kuigi esitlusel espressomasinat ei näidatud, lubas Musk, et rida omadusi viivad autojuhtide miili läbimise kulud võrreldes diiselveokitega 20% võrra madalamaks. Auto on parema kiirendusega, parem mäkketõusul, maanteekiirusel ja maksimaalkaalus on sõiduulatuseks 805 kilomeetrit, ning ka esiklaas on väga tugev, Muski sõnul lausa "termotuumaplahvatuse kindel".

Turvavarustuse hulgas on parendatud autopiloot, rajahoidja ja tehnoloogia, mis muudab sadulveoki taskunoa kombel kokkuvoltimise Muski sõnul võimatuks.

Ettevõte plaanib välja ehitada ka Megachargerite võrgu, samasuguse, nagu teistele Tesladele mõeldud praegune Superchargerite laadimisvõrgustik. Megacharger tagab 400miilise sõiduulatuse 30 minutiga.

Muski sõnul on diiselveokite kasutamine majanduslik enesetapp ning ta rõhutas, et kolonnis sõites on kaupade transportimine Tesla veokiga isegi soodsam kui raudteevedu. Ka sportauto on Muski sõnul muljetavaldav. See peaks seadma uued kiirendusstandardid.

Veomasinate tootmine algab 2019. ja sportauto muutub saadavaks 2020. aastal.

Vaatamata Muski enesekindlale olekule jääb siiski küsimus ettevõtte võimekuses uusi sõidukeid toota. Tesla esimese suurtootmiseks mõeldud sedaani Model 3 - mis juulis fanfaaride kõlades avalikkuse ette veeres - ootejärjekord on jõudnud numbrini 500 000 ja tootmine ei ole läinud sujuvalt. Kolmandas kvartalis tootis Tesla vaid 260 Model 3, tublisti alla 1500 augustis lubatu. Tesla süüdistas juhtunus tootmisprotsessi pudelikaelu.

Wall Street Journal kirjutas aga, et veel septembris toodeti autosid automaatse tootmisliini asemel käsitsi. Samuti on Teslal probleeme tööohutuse pärast kurtvate ja ametiühinguid moodustavate töötajate ning allhankijatega seotud kohtuasjadega.

Ka konkurents elektriveokite turul on kuumenemas. Septembris teatas Daimler AG oma esimestest eletriveokitest United Parcel Service (UPS) teenistuses. Elektriveokeid arendavad ka Volkswagen, Cummins ja Nikola.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. November 2017, 10:13

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing