• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • 12.01.14, 07:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läbimõeldud töökuulutus toob sobilikud kandidaadid

Suur osa ettevõtete avaldatud töökuulutustest on kahvatud ja silmapaistmatud, leiab personalijuht Helo Tamme.
Nad sisaldavad pikka tööülesannete loetelu, kandidaatidele esitatavate nõuete loetelu ning standardseid pakkumisi. Enamik tööandjaid justnagu kardaks eristuda – või lihtsalt ei oska nad head töökuulutust koostada.
Pilkupüüdva kuulutuse nimel tasub vaeva näha. Eelis on neil, kes julgevad uuenduslikke lahendusi proovida, panustavad tööreklaamidesse, et silma jääda, ja jõuavad potentsiaalsete kandidaatideni. Atraktiivsed on kuulutused, kus kasutatakse otsingule sobilikke, uuenduslikke kanaleid, efektseid visuaale ning hallist massist eristuvat sisu. Ettevõttevälist abi ei maksa hea töökuulutuse koostamisel alahinnata.
Enne töökuulutuse avaldamist tuleks välja uurida konkreetse meediumi sihtrühm ning endale selgeks teha, kas selle sihtrühma kuuluvad  inimesed võivad olla antud ametikohale sobilikud kandidaadid. Peale levinud kanalitele võiks ära kasutada ettevõtte spetsiifikat ning lisada kuulutus nt ametiautodele, kliendi­teenindustesse, välireklaampindadele, bussipeatustesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Silma jäävad kuulutused, kus on kasutatud fotomaterjali, karikatuure ja uuenduslikke lahendusi, nt QR-kood, valem, video. Ajalehtedes ja ajakirjades avaldatavates töökuulutustes ongi mõistlik välisilmele rõhuda ja lisada vähem teksti. Pigem võib viidata, kust huviline leiab täpsemat infot kõnealuse konkursi kohta.Portaalid aga annavad võimaluse töökuulutuse detailsemaks kajastamiseks ning ettevõtet ja tööd iseloomustava video lisamiseks.
Spetsiifiline, kuid samas piisavalt üldsõnaline. Olles piisavalt spetsiifiline ja väljakutseid pakkuv, peaks töökuulutus nõuete koha pealt jääma siiski üldsõnaliseks, et inimesed ise end kohe maha ei kannaks ja julgeksid kandideerida.Kui ettevõte on võitnud auhindu ja saanud avalikku tunnustust (näiteks pere- või töötajasõbralik firma), siis tasub see töökuulutuses ära märkida.Teistest pakkumistest eristuvad ka need kuulutused, kus on välja toodud konkreetne töötasu, pakutavad soodustused ja koolitused, ühistegevused, kaugtöö tegemise võimalus jne.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele