Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kas Volkswageni komistus andis ostukoha?

    Volkswagenile USA turult tagasilöök. Foto: EPA

    Kas maailma ühe tippfirma Volkswageni aktsia kukkumist üle 20 protsendi tasuks investoril ära kasutada?

    Autogigandi aktsia langes rohkem kui viimase seitsme aasta jooksul, kuna USA regulaator leidis, et Volkswagen on võltsinud heitgaaside eraldumise andmeid. USA keskkonnakaitseameti teatel leiti diiselautode tarkvarast vigu ning Volkswageni emissioonikontroll töötas ainult testi ajal ja lülitus tavalise sõidu ajal välja. Regulaator ähvardab autotootjat 18 miljardi dollarise trahviga ning kohtuhagiga.
    Volkswagen tunnistas oma viga, kui ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn ütles pühapäeval, et on avalikkuse usaldust kuritarvitanud. Autotootja teatas, et peatab ka mõnede selle aasta diiselautode müügi. USA on Volkswagenile suuruselt teine turg ja seetõttu pole imestada, et autotootja aktsia läks vabalangusse.
    Ostukoht?
    Volkswagen on olnud aastakümneid automaailma tipus. Kas praegune komistus annaks investorile hea ostukoha? Tegelikult ma praegu nii ei arva, sest palju on saanud kahjustada Volkswageni kaubamärk ja usaldus turul, mis on talle üks suurimaid.
    Ka analüütikud reageerisid tänasele juhtumile. Näiteks langetas Kepler Cheuvreux analüütikute meeskond autotootja aktsia soovituse „osta“ pealt „hoia“ peale ning kärpis hinnasihti 27 protsendi võrra 185 eurole. Nende sõnul ei seisa Volkswagen silmitsi mitte ainult lühiajalise müügilangusega, vaid pikaajaliste riskidega USA turul. Aktsia ostusoovituse langetas „hoia“ peale ka Societe Generale ning soovituse võttis vaatluse alla Commerzbank.
    Pikaajaline probleem
    Minu arvates on Volkswagen tekitanud endale pikaajalise probleemi, mis hakkab kajastuma järgnevate kvartalite majandustulemustes. Selleks, et taastada usaldus autotootja vastu, võiks alustada sellest, et Winterkorn astub tegevjuhi kohalt tagasi. Volkswagen peaks üle vaatama ka enda senise strateegia USA autoturul. Investorina otsiksin ennekõike usaldust ja läbipaistvust.
    Volkswageni aktsia praegused näitajad pole halvad. P/E on 5,87, 19 analüütikut soovitavad osta, 10 hoida ja 7 müüa. Analüütikute hinnakonsensus Volkswageni aktsiale on 217 eurot, mis tähendab, et praeguselt tasemelt on see üle 70% tõusu.
    Need, kes arvavad, et aktsia on ülereageerinud, võivad Volkswagenisse investeerida. Samas kaldun arvama, et Volkswageni aktsial kiiret põrget pole ning ettevõtte probleemid alles hakkavad lahti rulluma. Jään praegu pealtvaatajaks, aga kes tunneb, et on julge ja näeb juba langusele põhja, lasku käia!
  • Hetkel kuum
Teadlasest poliitik: Bolt las lobistab – õigesti teeb!
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.