Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla juht näeb Volkswageni kriisist väljapääsu

    Tesla Motors tegevjuht Elon MuskFoto: Scanpix/Reuters

    Tesla loojal Elon Muskil on olemas nägemus, kuidas tema tehnoloogiapettusega kriitikatormi sattunud Volkswageni juhina toimiks.

    „Kui mina Volkswageni uus juht oleksin, oleks loogiline panustada kõige täiega puhastele sõidukitele. See oleks viis usalduse tagasivõitmiseks,“ tsiteeris Muski Rootsi majandusleht Dagens Industri, mille ajakirjanik oli kohal, kui Tesla läinud nädalal Hollandis tehase avas. Tehas asub Tilburgis ja selle võimsuseks on 450 autot nädalas. Kui üks vahetus lisada, siis 1000.
    Elon Muski hinnangul on süsinikdioksiidi heitmete vähendamise tehnoloogiaga jõutud piirini, kust palju kaugemale pole füüsiliselt võimalik enam edasi minna. Nii läksidki Volkswageni insenerid suure surve all pettuse teed. Ta usub, et „dieselgate“ ehk Volkswageni ümber puhkenud skandaal kiirendab elektriautode turule tulekut. „Ma usun, et kogu tööstus panustab lõpuks elektriautodele, hoolimata sellest, kas Tesla on olemas või mitte,“ ütles Musk.
    Frankfurdi autonäitusel oli Volkswageni grupil väljas kaks elektriautot Audilt ja Porschelt, mis mõlemad sihivad praegusi Tesla kliente.
    Üritades prognoosida, kui suur võiks olla elektriautode osakaal 2020. aastaks, ütles Musk, et see võiks olla paar protsenti kõigist toodetavatest autodest. Praegu on maailmas kaks miljardit sõidu- ja veoautot ning aastane tootmisvõimsus on ca 100 miljonit sõidukit. Nii võiks loota, et 2020. aastal toodetakse elektriautosid vähemalt mõned miljonid. Tesla siht on suurendada oma tootmine 2020. aastaks 500 000 autole.
    Küsimusele, kas elektriautode toetamist tuleks suurendada, vastas Musk, et midagi tuleks kindlasti teha, et korvata bensiini ja diisliga sõitvate autode varjatud toetused. Muski väide on, et nende autode heitmete puhul pole arvesse võetud kogu nende hinda, mis on oluliselt suurem.
    „Inimesed elavad vales arusaamises, et elektriautod saavad toetusi ja teised mitte. See ei ole nii,“ ütles ta. „Kõik bensiiniautod saavad toetust tänu sellele, et nad ei maksa süsinikdioksiidi eest õiget hinda.“
    Hinnakorrektsioon tuleks tema sõnul teha ka elektrijaamades, et ei saaks öelda, et elektriautole üleminek nihutab heitmeprobleemi lihtsalt elektrijaamade tasandile.
    Musk õigustab toetusi sellega, et elektriautode tootjal tuleb tehnoloogia arendamisel läbida mitu etappi. 2006. a pandi paika kolmeastmeline plaan – esmalt kallis auto piiratud koguses. See oli Roadster. Siis keskmises hinnaklassis auto – Model S – keskmistes mahtudes. Kolmas etapp on masstootmises auto madala hinnaga – Model 3 – mis tuleb turule arvatavasti 2017. aastal.
    Muski sõnul rahastavad rikkad inimesed, kes praegu enesele Tesla ostavad, masstootmisesse  mineva mudeli väljaarendamist.
    Kasumisse loodab Tesla jõuda 2020. aastaks. Selle aasta teises kvartalis sai firma igalt müüdud autolt 4144 dollarit kahjumit, võrreldes 2000dollarise kasumiga auto kohta 2013. ja 2014. a teises kvartalis.
    Tesla plaanib Muski sõnul Euroopas veelgi tehaseid avada. Põhjus on ka euro ja dollari vahetuskursi kõikumine, mis Muski sõnul on talle paras šokk olnud. „Raske on midagi planeerida, kui kõikumine on nii suur,“ ütles ta.
    Suurem osa Tesladest toodetakse praegu nn NUMMI vabrikus, Californias, mis on maailmas suuruselt teine vabrikuhoone Boeingi järel, kus GM ja Toyota omal ajal autosid tootsid. Muski sõnul kasutab Tesla olemasolevast pinnast praegu vaid väikest nurka. „Laienemiseks on ruumi küll,“ ütles ta.
    Financial Times kirjutas, et analüütikute hinnangul tuleb üle poole Tesla käibest praegu USAst, umbes 30% Euroopast ja 10% Hiinast, mis siiski saab perspektiivis olema suurima potentsiaaliga turg. Euroopas on Tesla suurim läbimurre toiminud Skandinaavias – 13% käibest hinnatakse tulevat Norrast. Prantsusmaal, Saksamaal ja Hispaanias on müük läinud visamalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Nõustajad: tehinguturg kukkus, aga vaba raha otsib sihte – ka Eestis
Pärast rekordilist aastat tehingumaastikul on tehingute maht tänavu langenud ning turul valitseva ebakindluse tõttu võib oodata eelneva aastaga võrreldes mõnevõrra madalama aktiivsuse jätkumist, kuid PwC tehingute nõustamise eksperdid Raul Ruubel ja Sass Karemäe soovitavad vaadata karuturust kaugemale ja keskenduda pikale perspektiivile.
Pärast rekordilist aastat tehingumaastikul on tehingute maht tänavu langenud ning turul valitseva ebakindluse tõttu võib oodata eelneva aastaga võrreldes mõnevõrra madalama aktiivsuse jätkumist, kuid PwC tehingute nõustamise eksperdid Raul Ruubel ja Sass Karemäe soovitavad vaadata karuturust kaugemale ja keskenduda pikale perspektiivile.
Saudi Araabia investeerimisfond ostis 7 miljardi eest USA aktsiaid
Majanduslanguse kartuses odavnenud USA aktsiaid on Saudi Araabia riiklik investeerimisfond ostnud kokku 7 miljardi dollari ulatuses.
Majanduslanguse kartuses odavnenud USA aktsiaid on Saudi Araabia riiklik investeerimisfond ostnud kokku 7 miljardi dollari ulatuses.
Reaalajas börsiinfo
Kui juhid, siis tee seda hästi
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
TOP: Pereettevõtete ladviku moodustavad kaubandusärid
Teist korda välja antava Pereettevõtete TOPi esikümnesse maandusid sel aastal ennekõike kaubandusettevõtted, mis tegustsevad veondus- ja transpordisektoris. Esikümne autasustamine toimub esimesel
Teist korda välja antava Pereettevõtete TOPi esikümnesse maandusid sel aastal ennekõike kaubandusettevõtted, mis tegustsevad veondus- ja transpordisektoris. Esikümne autasustamine toimub esimesel
Šiauliai pank peatas rublamaksed, Venemaa marus
Alates tänasest peatas Leedu Šiauliai pank kõik maksed Vene rublades, mis tõi juba sellest teatamise ajal kaasa Venemaa tormilise reaktsiooni.
Alates tänasest peatas Leedu Šiauliai pank kõik maksed Vene rublades, mis tõi juba sellest teatamise ajal kaasa Venemaa tormilise reaktsiooni.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.