• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,57%39 584,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,57%39 584,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.07.16, 12:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes esitas Teslale väljakutse

Mercedes-Benz teatas plaanist tuua lähema viie aasta jooksul turule elektrilised veoautod, samas kui Tesla teade akutoitega tavasõidukitest jättis investorid külmaks.
Mercedes-Benzi müügisalong Münchenis.
  • Mercedes-Benzi müügisalong Münchenis.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Saksamaa autotootja kavatseb luua linnasõiduks mõeldud veokid, mis suudavad ühe laadimiskorraga läbida 200 kilomeetrit ning võimaldavad vedada 26 tonni raskust kaupa. Mudel arendatakse välja linnasiseste vedude tarbeks, nagu näiteks supermarketite varustamine.
Elektrienergial sõitvad veoautod loodetakse turule tuua uue kümnendi alguses.
Transpordisektorilt oodatakse elektrienergial sõitvate raskeveokitejärjest suurenevat nõudlust, sest CO2 emissioonimäärasid reguleerivad nõuded muutuvad aasta-aastalt karmimaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siiski peetakse elektriliste veokite väljaarendamist küllaltki suureks väljakutseks, kuna rahvusvaheline transport eeldab pikki sõite ning praegu pole veel nii kaua kestvaid akusid välja arendatud. Mercedes-Benz paneb lootused detsembris turule tulevale Nikola Motorsi akuprototüübile.
„Praeguseni on turul väga vähe sõidukeid, mis kasutavad elektrilisi jõuallikaid,“ ütles Mercedese emafirma Daimleri veokite osakonna juht Wolfgang Bernhard. „Kuna aga kulud ning akude vastupidavus muutuvad järjest paremaks, näeme ka meie võimalust uueks arenguks,“ lisas ta.
Uuringufirma IHS leiab, et edu korral võivad elektrilised veokid moodustada 2025 aastaks ligi 4 protsenti Euroopa raskeveokite käibest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele