Mercedes-Benz teatas plaanist tuua lähema viie aasta jooksul turule elektrilised veoautod, samas kui Tesla teade akutoitega tavasõidukitest jättis investorid külmaks.
- Mercedes-Benzi müügisalong Münchenis. Foto: Reuters/Scanpix
Saksamaa autotootja kavatseb luua linnasõiduks mõeldud veokid, mis suudavad ühe laadimiskorraga läbida 200 kilomeetrit ning võimaldavad vedada 26 tonni raskust kaupa. Mudel arendatakse välja linnasiseste vedude tarbeks, nagu näiteks supermarketite varustamine.
Elektrienergial sõitvad veoautod loodetakse turule tuua uue kümnendi alguses.
Transpordisektorilt oodatakse elektrienergial sõitvate raskeveokitejärjest suurenevat nõudlust, sest CO2 emissioonimäärasid reguleerivad nõuded muutuvad aasta-aastalt karmimaks.
Siiski peetakse elektriliste veokite väljaarendamist küllaltki suureks väljakutseks, kuna rahvusvaheline transport eeldab pikki sõite ning praegu pole veel nii kaua kestvaid akusid välja arendatud. Mercedes-Benz paneb lootused detsembris turule tulevale Nikola Motorsi akuprototüübile.
„Praeguseni on turul väga vähe sõidukeid, mis kasutavad elektrilisi jõuallikaid,“ ütles Mercedese emafirma Daimleri veokite osakonna juht Wolfgang Bernhard. „Kuna aga kulud ning akude vastupidavus muutuvad järjest paremaks, näeme ka meie võimalust uueks arenguks,“ lisas ta.
Uuringufirma IHS leiab, et edu korral võivad elektrilised veokid moodustada 2025 aastaks ligi 4 protsenti Euroopa raskeveokite käibest.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.