PRFoodsi 2019. aasta märtsi auditeerimata konsolideeritud käive oli 6,51 miljonit eurot, vähenedes mullu sama kuuga võrreldes ligi miljoni euro võrra, teatas ettevõte börsile.
- PRFoodsi juht Indrek Kasela on lubanud tänavu tulemuste parandamiseks võtta ette kärpemeetmed. Foto: Liis Treimann
Grupi ühinemiseelsete ettevõtete käive vähenes aasta võrdluses 0,36 miljonit eurot, Suurbritannia ettevõtete käive vähenes 0,14 miljonit eurot ning Trio Trading Ab Oy käive vähenes 0,50 miljonit eurot.
Müügikäibe vähenemine tuli peamiselt kala ja kalafilee tootegrupist, mille müük vähenes 0,98 miljonit eurot. Suurim langus tootegrupis tuli GourmetHouse OÜst (ühines Vettel OÜga 2018. aasta juulis) summas 0,57 miljonit eurot seoses 2018. aasta veebruari-märtsi toore kala kampaaniaga, mida sel aastal ei toimunud. Trio Trading Ab Oys vähenes tootegrupi müük 0,34 miljonit eurot võrreldes 2018. aasta märtsiga.
"Kuna kampaaniatooted on tavapäraselt madala marginaaliga, siis eeldame, et müügimahu vähenemine selles tootegrupis ei mõjuta oluliselt grupi kogukasumlikkust," teatas börsifirma.
PRFoodsi kala ja kalafilee tooterühma osakaal käibest vähenes 7,7 protsendipunkti võrreldes eelmise aasta märtsiga. Kuum- ja külmsuitsutatud toodete osakaal kasvas 2,5 protsendipunkti ning muude kalatoodete osakaal kasvas aasta võrdluses 5,5 protsendipunkti.
Võrreldes 2018. aasta märtsiga kasvas hulgimüügi osakaal käibest 3,7 protsendipunkti ja HoReCa sektori osakaal 2,6 protsendipunkti. Jaemüügi osakaal vähenes samal ajal 5,8 protsendipunkti.
Kolme suurima sihtturu (Soome 68,54%, Suurbritannia 14,19% ja Eesti 5,05%) käive oli 2019. aasta märtsis kokku 5,71 miljonit eurot ning see moodustas 87,8% kogukäibest.
Kehvad tulemused sundisid kärbeteks
PRFoodsi 2019. aasta
veebruari auditeerimata konsolideeritud käive oli 5,67 miljonit eurot, mida on 1,95 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta veebruaris.
Ka siis vähenes börsifirma müügikäive peamiselt kala ja kalafilee tootegrupis, mille müük kokku kahanes 1,92 miljonit eurot.
Jaanuaris oli börsifirma auditeerimata konsolideeritud käive 5,9 miljonit eurot, 1,7 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta jaanuaris.
Veebruari lõpus teatas börsifirma neljanda kvartali tulemused. Selgus, et karm konkurents Soome
private label'i kalaturul viis aasta kõige magusamal kvartalil PRFoodsi käibest kuuendiku ja kulumieelsest kasumist poole, mistõttu plaanib kontsern kokkuhoiumeetmeid.
Äripäeva raadiole antud intervjuus ütles PRFoodsi juht Indrek Kasela, et kärpemeetmed tulevad, kuid juhtkonnas, mitte tehastes. Investoritele lubas Kasela siis kasumlikkuse suurenemist "nii kiiresti, kui me saame seda teha".
Samuti tõi ta välja, et plaanide järgi kasvab PRFoodsi käive "oluliselt" järgmise 2–3 aasta jooksul. Praegu töötab PRFoods välja kalasegmenti, millega Aasia turgudele konkureerima minna. "Meil on läbi käinud Hiina audit, seisab Eesti ametivõimude tegemata töö taga," nentis Kasela veebruari lõpus.
PRFoodsi aktsia on Tallinna börsil viimase aasta jooksul odavnenud üle 30% ja lõpetas reedel kauplemisnädala 0,57 eurol.
Seotud lood
PRFoodsi 2019. aasta veebruari auditeerimata konsolideeritud käive oli 5,67 miljonit eurot, mida on 1,95 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta veebruaris, teatas ettevõte.
Sel nädalal kärpemeetmetest teatanud PRFoods tegi muudatusi kolme tütarettevõtte juhtorganis.
PRFoodsi juht Indrek Kasela ütles Äripäeva raadiole, et kärpemeetmed tulevad, kuid juhtkonnas, mitte tehastes.
Karm konkurents Soome private label'i kalaturul viis aasta kõige magusamal kvartalil PRFoodsi käibest kuuendiku ja kulumieelsest kasumist poole, kontsern plaanib kokkuhoiumeetmeid.
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele