• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 17.03.19, 22:22

PRFoodsi raskused jätkusid veebruaris

PRFoodsi 2019. aasta veebruari auditeerimata konsolideeritud käive oli 5,67 miljonit eurot, mida on 1,95 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta veebruaris, teatas ettevõte.
PRFoodsi juht Indrek Kasela on lubanud tänavu tulemuste parandamiseks võtta ette kärpemeetmed.
  • PRFoodsi juht Indrek Kasela on lubanud tänavu tulemuste parandamiseks võtta ette kärpemeetmed. Foto: Tanel Meos
Börsifirma müügikäive vähenes peamiselt kala ja kalafilee tootegrupis, mille müük kokku kahanes 1,92 miljonit eurot. Trio Trading Ab Oys vähenes tootegrupi müük 1,17 miljonit eurot võrreldes 2018. aasta veebruari käibega ja GourmetHouse OÜs (ühines Vettel OÜga 2018. aasta juulis) 0,61 miljonit eurot seoses 2018. aasta veebruari-märtsi toore kala kampaaniaga, mida sel aastal ei toimunud.
Grupi Suurbritannia ettevõtete käive vähenes 0,07 miljonit eurot võrreldes 2018. aasta veebruariga. Grupi teiste ettevõtete (Heimon Kala Oy, Överumans Fisk AB, Vettel OÜ ja RedStorm OÜ) käive vähenes 0,06 miljonit eurot.
Kala ja kalafilee tooterühma osakaal käibest vähenes 14,1 protsendipunkti võrreldes eelmise aasta veebruariga, kuum- ja külmsuitsutatud ning muude kalatoodete osakaal kasvas kokku 14,8 protsendipunkti.
Hulgimüügi osakaal käibest on võrreldes aastatagusega vähenenud 10,5 protsendipunkti, jaekettide ja HoReCa sektori müügi osakaal on samal ajal kokku kasvanud 10,4 protsendipunkti.
Kolme suurima sihtturu (Soome, Suurbritannia ja Eesti) käive oli 2019. aasta veebruaris kokku 5,24 miljonit eurot ning see moodustas 92,4 protsenti kogukäibest.
Muudest riikidest suurima käibega olid Prantsusmaa (0,10 miljonit eurot), Läti (0,07 miljonit eurot), Kreeka (0,07 miljonit eurot) ja Belgia (0,05 miljonit eurot).
Kehvad tulemused sundisid kärbeteks
Jaanuaris oli börsifirma auditeerimata konsolideeritud käive 5,9 miljonit eurot, 1,7 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta jaanuaris.
Veebruari lõpus teatas börsifirma neljanda kvartali tulemused. Selgus, et karm konkurents Soome private label'i kalaturul viis aasta kõige magusamal kvartalil PRFoodsi käibest kuuendiku ja kulumieelsest kasumist poole, mistõttu plaanib kontsern kokkuhoiumeetmeid.
Äripäeva raadiole antud intervjuus ütles PRFoodsi juht Indrek Kasela, et kärpemeetmed tulevad, kuid juhtkonnas, mitte tehastes. Investoritele lubas Kasela siis kasumlikkuse suurenemist "nii kiiresti, kui me saame seda teha".
Samuti tõi ta välja, et plaanide järgi kasvab PRFoodsi käive "oluliselt" järgmise 2–3 aasta jooksul. Praegu töötab PRFoods välja kalasegmenti, millega Aasia turgudele konkureerima minna. "Meil on läbi käinud Hiina audit, seisab Eesti ametivõimude tegemata töö taga," nentis Kasela veebruari lõpus.
PRFoodsi aktsia hind on Tallinna börsil kukkunud viimase aastaga üle 23 protsendi ja kaupleb 0,59 eurol.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 01.03.19, 11:25
PRFoods alustas tütarettevõtetes puhastust
Sel nädalal kärpemeetmetest teatanud PRFoods tegi muudatusi kolme tütarettevõtte juhtorganis.
Börsiuudised
  • 26.02.19, 09:26
Indrek Kasela: kärbime juhtkonda, tehastes ei koonda
PRFoodsi juht Indrek Kasela ütles Äripäeva raadiole, et kärpemeetmed tulevad, kuid juhtkonnas, mitte tehastes.
Börsiuudised
  • 25.02.19, 08:10
PRFoodsi tulemused panid aktsia langema
Karm konkurents Soome private label'i kalaturul viis aasta kõige magusamal kvartalil PRFoodsi käibest kuuendiku ja kulumieelsest kasumist poole, kontsern plaanib kokkuhoiumeetmeid.
Börsiuudised
  • 15.02.19, 17:30
PRFoodsi käive vähenes jaanuaris
PRFoodsi 2019. aasta jaanuari auditeerimata konsolideeritud käive oli 5,9 miljonit eurot, 1,7 miljonit eurot vähem, kui 2018. aasta jaanuaris, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele