• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 225−0,09%39 642,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,57
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 225−0,09%39 642,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,57
  • 15.05.19, 11:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Dotatsioon paisutas parvlaevaäri kasuminumbrit miljonite võrra

Tallinna Sadamale kuuluv TS Laevad teenis eelmisel aastal 6,4 miljonit eurot puhaskasumit, aasta varasemaga kasvas kasum pea kolm korda. 2017. aastal teenis ettevõte 2,4 miljonit eurot kasumit.
Parvlaev Piret Kuivastu sadamas on üks viiest TS Laevade alusest.
  • Parvlaev Piret Kuivastu sadamas on üks viiest TS Laevade alusest.
  • Foto: Mihkel Maripuu
TS Laevad OÜ 2018. aasta müügitulu oli 30,1 miljonit eurot, millest piletitulu oli 11,2 miljonit eurot, ühistransporditoetus 18,3 miljonit eurot ning muud tulud ehk parvlaevade ja bürooruumide rentimine 0,6 miljonit eurot.
Võrreldes aasta varasemaga kasvas müügitulu kolm miljonit eurot ehk 11%, kirjutab ettevõte Äripäeva Infopanka laekunud majandusaasta aruandes. Peamiselt kasvas see dotatsiooni tõttu, mis kasvas aastaga 2,5 miljoni euro võrra. Piletitulu kasvas 400 000 eurot ning muud äritulud umbes 100 000 euro võrra. Aasta varem teenis ettevõte nelja uue parvlaeva hilinemise tõttu samuti 3,76 miljonit eurot.
Ettevõte teenindab reisijaid Rohuküla–Heltermaa ja Virtsu–Kuivastu liinil. Reiside arv suurenes eelkõige viimasel liinil. Mandri ja suursaarte vahel sõitis kokku 2,3 miljonit reisijat ning laevad viisid üle ligi miljon sõidukit, mis on vastavalt 3% ja 4% rohkem kui 2017. aastal. Seejuures kasvas Virtsu–Kuivastu liinil teenindatud reisijate arv 3% ja sõidukite arv 4%, Rohuküla–Heltermaa liinil kasvas reisijate arv 4% ja sõidukite arv 7%. Saarte püsielanike osakaal kõikidest reisijatest oli mullu 22%, välismaalased umbes kümnendik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ettevõte kirjutab aruandes, et Virtsu–Kuivastu liin tõotab suvekuudel olla peagi ülekoormatud ning selleks tuleb kas leida täiendav laev, mis teenindaks seda liini, või aitaks tipphetkedel koormust hajutada hindade tõstmine nõudluse suurenedes.
Ettevõtte pea kohal on veel 2017. aastast pärinev 23,8 miljoni eurone kahjunõue, mille esitas Vjatšeslav Leedo, süüdistades keelatud riigiabis ning konfidentsiaalse teabe põhjendamatus kasutamises. "Juhatus on arvamusel, et nõue ei ole põhjendatud ja õigusnõustajate arvates ei ole kohustise tekkimine tõenäoline. Seetõttu ei ole juhatus pidanud vajalikuks nõude katteks eraldist moodustada," kirjutab ettevõte aruandes.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele