„Lugupeetud vestluspartner, meil on korralikud laevad, mitte paadid“

    Peter Vesterbacka poolt Tallinna ja Helsingi vahele kavandatav tunnel Tallinki, Infortari ja linna koostöös valmivat linnahalli projekti ega nendesse tehtud investeeringuid ei ohusta, kinnitasid osapooled Äripäeva raadio saates „Kuum tool.“ „Paneme numbrid ikka konteksti, räägitakse, et tunneli ehitamine maksab 16 miljardit eurot,“ viitas Tallink Grupi juht Paavo Nõgene sellele, et raha kokkusaamine konkureeriva transpordiviisi loomiseks Tallinna ja Helsingi vahele pole lihtne. „Kui see isegi valmis saab, siis peaks riik seda tunnelit 250 miljoni euroga aastas doteerima,“ lisas Nõgene. Nõgene sõnul eeldaks tunnel vähemalt 100eurost piletit ühe otsa koha. „Laevafirmade jaoks on täna juba 12-14 euro kättesaamine keeruline,“ viitas ta sellele, et tunneli äriplaan pole realistlik. „Lisaks ei ole kusagilt tulemas 52 miljonit reisijat, et see tunnel ära majandada.“ Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti hinnangul tunnel kindlasti lähiajal tuleb, kuid mitte Tallinna ja Helsingi vahele, vaid linnahalli alla. „Täpselt selline on Paavo Nõgene idee,“ sõnas linnapea. „Jah, kes tahavad, saavad tulevikus maa alla, sealt vupsti laeva ja pärast lahte taas maale,“ kinnitas ka Nõgene. Porto Franco juht Rauno Teder tõi aga välja, et oluline on ka asukoht. „Seni kuni paadid randuvad meie kõrval, eelistame paate,“ märkis ta. „Lugupeetud vestluspartner, meil on korralikud laevad, mitte paadid,“ lisas Nõgene. Veel tuli juttu sellest, kuidas mõjuvad suured investeeringud nagu Linnahalli projekt, aga ka uue laeva MyStari ehitamine Tallinki võlakoormusele ning dividendipoliitikale. Rääkisime, kas Tallinna Sadam monopoolse ettevõttena survestab Tallinkit liiga tugevalt ning kuidas ikkagi saaksid projektist võita nii Tallinna Sadama kui Tallinki aktsionärid. Arutlesime ka võimaliku poliitilise riski üle – mis juhtub siis kui Tallinna linnavalitsus vahetub ja kuidas saavad Tallinki aktsionärid kindlad olla, et linnahalli projekt on prioriteediks ka uue võimu jaoks? Saates olid külas Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart, Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Porto Franco juht Rauno Teder.
    • Kuum tool
    • 02.03.2020
    KIIRUS:
    „Lugupeetud vestluspartner, meil on korralikud laevad, mitte paadid“
  • Hetkel kuum