Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Livikole meeldib ratsutada riigi hobusel

    RAS Liviko on selle sügise üks edukamaid müüjaid Eestis. Tänu sellele, et konkurendid olid sunnitud seoses aktsiisimaksu tõstmisega juulis tõstma paari krooni võrra viina hinda, haaras Liviko endale paarkümmend protsenti suurema turuosa kohalikul turul, kui ta seda oleks ise lootnud.
    Liviko turundusdirektor Peeter Pallo tunnistab tänases Äripäevas (vt lk 5), et ettevõtte 74% suurune turuosa kohalikul turul ei ole normaalne. Seetõttu on Liviko olnud sunnitud ka oma müüki kunstlikult piirama.
    Liviko juhid ei osanud oodata suurt nõudluse kasvu Viru Valge ja teiste traditsiooniliste eestimaiste viinamarkide järele. Konkurendid arvavad, et Liviko müügiedu on saavutatud väiksema kasumitaotluse pealt, milleks riigiettevõttel on «peremehe» rahakoti näol ka taganemistee olemas. Nii Remedia kui Ofelia juhid imestavad, et riik on nõus laskma oma ettevõttel nullkasumiga töötada. Pallo pareerib, et Liviko kasum oli ka praeguste madalate hindadega 7--8 miljonit krooni kuus, mis on normaalne, teades, et Liviko eelmise aasta kasum ületas 70 miljonit krooni.
    Samas võiks ta riigile veelgi rohkem sisse tuua, kui tehas erastada. Riigi omanikutulu ettevõttest on niikuinii väike, ettevõtet müüki pannes saaks aga kohe kopsaka summa ainuüksi müügitehingu kaudu. Livikost võiks saada Eesti suurim erastamistehing, sest ettevõtte eest pakutav hind võiks olla samas suurusjärgus kui praegu kütusefirmal Esoil.
    Laekumised alkoholiaktsiisi pealt oleksid endiselt sama suured, kui riik lisaks kange alkoholi hinna turul vabaks laseks. Selle poolt on ka Liviko juhtkond, kes tegi just vastavasisulise avalduse majandus- ja rahandusministeeriumile. Õigemini puututab see riigi poolt 15 protsendiga piiratud juurdehindlusprotsendi vabastamist. Küll turg ise letihinna paika paneb, puhuvad ka Livikos turumajanduse tuuled.
    Erastamise puhul lööksid käsi kokku isegi konkurendid, sest tänu sellele võib kasvada ka nende turuosa. Vähemalt Liviko peab hakkama end kasulikumalt majandama ja põhjuseta madalate hindadega ta enam alkoholi müüa ei saaks. See, et Liviko turuosa lähematel aastatel alla 50% ei lange, on samuti selge. Kasutades Liviko müügil seni elanikkonna kätte jäänud EVP-kroone, saaks neile kohe kindla katte leida. Kes ei tahaks oma viinavabriku aktsiaid osta? Eesti suurim kange alkoholi tootja oleks paeluv objekt ka võimalikule välisinvestorile, kelleks kõige suurema tõenäosusega oleks lähinaabrite alkoholimonopolid. Või panevad kohalikud vabrikandid oma vahendid kokku ja erastavad mõne konsortsiumi näol ettevõtte endale?
    Liviko erastamine aitaks ettevõttesse kaasata uusi investeeringuid, sest riik seda hetkel teha ei suuda.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.