Hyundai pakub 23 istekoha ja 53 seisukohaga busse Aerocity 540. Ühe standardvarustusega bussi hind on 731 250 krooni.
Hyundai tehase pakkumust vahendava ASi Satex-Auto tegevdirektori Tarmo Noodi sõnul tehakse pakkumus 30--50 autobussi ja üle 50 bussi peale.
Tema väitel sõltub ostetavast bussikogusest tehase antava laenu protsent, mis jääb igal juhul alla kümne protsendi.
Hiljuti Leetu müüdud Hyundai busside puhul oli laenuprotsent 8,5, lisas Noot. Kohe tuleb sisse maksta 20--30 protsenti kogu tehingu maksumusest.
Noodi sõnul ei hakkaks ostu korral busside hooldusega tegelema mitte Hyundaid Eestis esindav Satex-Auto, vaid spetsialistid koolitatakse välja Tallinna autobussikoondises, kuhu tehasest saadetaks otse ka varuosad.
Tallinna linnavalitsuse majandusnõuniku Kaarel Halla sõnade kohaselt on neil varem puudunud igasugune informatsioon Hyundai busside kohta ja Korea tehase pakkumus tuli neile meeldiva üllatusena.
Seni on linnavalitsus lasknud Tallinna autobussikoondise spetsialistidel uurida üheksa firma pakkumuste hinna ja tehnilise taseme suhet.
Tuntud Scania, Volvo, Mercedes-Benzi ja Mani busside kõrval on vaatluse all olnud ka Ikaruse, Lazi ja Liazi uue põlvkonna bussid.
Halla väitel ei vastanud aga viimatinimetatud Ida-Euroopa bussitehaste toodang eurostandardi Euro 1 tingimustele.
Teiste busside hulgast on Halla kinnitusel hinna ja tehnilise taseme suhte poolest seni kõige sobivamaks tunnistatud Tartu ASi Baltscan tehases kokkupandavad Scania L113 bussid.
ASi Estoscan müügijuhi Janno Karu kinnitusel on Baltscani kokkupandavate busside hind ligi kaks miljonit krooni tükk ja liisingu protsent jääb 10 ja 15 vahele.
Kaarel Halla väitel asutakse uurima ka Hyundai busside tehnilisi andmeid ja sobivust meie tingimustes.
Seotud lood
Töötukassa peale mõeldakse enamasti siis, kui räägitakse töötusest, koondamistest, maksude tõstmisest või koolitustest. Vähem tuleb jutuks aga tööturuasutuse tase ja võrdlus teistega, eelkõige muidugi naabritega.