Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu juhatuse esimees Jaak Uudla ütles, et suurem osa Tallinna ettevõtteid ei ole valmis tasuma reklaamimaksu alates järgmise aasta algusest, kuna nende aasta peale planeeritud investeeringute eelarves pole arvestatud ootamatut reklaamimaksu suurenemist. «Ettevõtete eelarved on paika pandud ja lepingud reklaamikohtade valdajatega sõlmitud,» märkis Uudla. «Viiekordne hinnatõus sunnib mitmeid ettevõtteid juba sõlmitud lepinguid tühistama.»
Uudla kinnitas, et ettevõtjad ei ole reklaamimaksu vastu, kui linnavolikogu vähendab selle määra ja lükkab maksu kehtestamise tähtaja vähemalt poole aasta võrra edasi. Linnavolikogule adresseeritud pöördumisele on lisaks autode müügi- ja teenindusettevõtete liidule kirjutanud alla ka tööstuse ja tööandjate keskliit, EVEA, turismifirmade liit ja õliliit.
Pöördumises on märgitud, et Tallinna reklaami- ja kuulutusemaksu, mis on praegu reklaamplakati asukohast olenevalt 100--250 krooni ruutmeetri eest kuus, peaks vähendama 25% võrra. Ettevõttest 500 meetri raadiuses asuva infokandja maksumäär, mis on praegusel juhul võrdne reklaamstendi hinnaga, peaks allakirjutanute arvamuse kohaselt olema 50% madalam.
Eesti tööstuse ja tööandjate keskliidu tegevdirektori Viljar Veskivälja sõnul kannavad sellist tüüpi reklaamid, mis kajastavad ettevõtte nimetust, registreeritud kaubamärki või teeninduskoha lahtioleku aega, linnakodanikke informeerivat rolli ja peaksid olema reklaamstendist madalama maksumääraga.
Jaak Uudla kinnitusel valmistab ettevõtetele kõige enam peavalu reklaami- ja kuulutusemaksu tasumise kord. Määruse kohaselt tuleb maks tasuda linna eelarvesse kogu maksuperioodi eest enne reklaamiloa väljastamist. «Näiteks Järve autoteeninduses, mis asub Pärnu maantee ääres, on ühe normaalse reklaamplakati maks ligikaudu 60 000 krooni aastas, lisaks veel teised plakatid linnas -- ühe ettevõtte jaoks tähendab see kokkuvõttes üsna suure rahasumma maksmist korraga,» tõi Uudla ühe näite autofirmade kohta.
Uudla sõnul soovivad ettevõtjad tasuda reklaami paigutamise eest kolme kuu kaupa ning, kui vähegi võimalik, pärast reklaampinna kasutamist.
Tallinna linnavolikogu esimees Koit Kaaristu ütles, et tema arvamuse kohaselt võiks reklaamimaks olla väiksem. «Samas ei saa me minna mööda tõsiasjast, et linna eelarves on 35 miljoni krooni suurune auk, mis on, tõsi küll, tingitud suures osas riigi poliitikast Tallinna linna suhtes,» ütles Kaaristu.
Kaaristu sõnul tagab suurema reklaamimaksu kehtestamine, et volikogu ei sea Tallinnas sisse kohaliku maksuna terava kriitika osaliseks saanud müügimaksu, mis on kuni üks protsent mingi piirkonna ettevõtete müügikäibest.
«Me oleme püüdnud alati olla nii ettevõtjasõbralikud kui vähegi võimalik ja leidsime, et müügimaksu kehtestamine oleks ettevõtja seisukohast hullem,» lisas Kaaristu. Linnavolikogu võttis reklaami- ja kuulutusemaksu määruse vastu novembri lõpus, maksust loodetakse linna eelarvesse saada ligi kümme miljonit krooni. Lepingud tuleb katkestada
ASi Eesti Coca-Cola Joogid peadirektor Ants Kotkas ütles, et esialgsete kalkulatsioonide kohaselt peab näiteks tema juhitav firma tasuma reklaamimaksu mitmeid miljoneid kroone aastas. «Saime maksust teada alles detsembri alguses, mil kogu aasta eelarve oli juba tehtud,» kurtis Kotkas. «Tundub, et osa lepinguid tuleb katkestada.» Ta lisas, et reklaamimaksu määra suurenemisega tõusevad paratamatult hinnad ja kokkuvõttes kannatab eelkõige tarbija.
Seotud lood
USA NYSE ja Nasdaq börsid el kaubeldakse tuhande te aktsia tega, mistõttu kõige atraktiivsemate investeerimisvõimaluste leidmine võib olla keeruline.
Freedom24 analüütikud on põhjalikult turgu analüüsinud ja valinud välja kuus silmapaistvat ettevõtet.