Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad protesteerivad linna reklaamimaksu vastu

    Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu juhatuse esimees Jaak Uudla ütles, et suurem osa Tallinna ettevõtteid ei ole valmis tasuma reklaamimaksu alates järgmise aasta algusest, kuna nende aasta peale planeeritud investeeringute eelarves pole arvestatud ootamatut reklaamimaksu suurenemist. «Ettevõtete eelarved on paika pandud ja lepingud reklaamikohtade valdajatega sõlmitud,» märkis Uudla. «Viiekordne hinnatõus sunnib mitmeid ettevõtteid juba sõlmitud lepinguid tühistama.»
    Uudla kinnitas, et ettevõtjad ei ole reklaamimaksu vastu, kui linnavolikogu vähendab selle määra ja lükkab maksu kehtestamise tähtaja vähemalt poole aasta võrra edasi. Linnavolikogule adresseeritud pöördumisele on lisaks autode müügi- ja teenindusettevõtete liidule kirjutanud alla ka tööstuse ja tööandjate keskliit, EVEA, turismifirmade liit ja õliliit.
    Pöördumises on märgitud, et Tallinna reklaami- ja kuulutusemaksu, mis on praegu reklaamplakati asukohast olenevalt 100--250 krooni ruutmeetri eest kuus, peaks vähendama 25% võrra. Ettevõttest 500 meetri raadiuses asuva infokandja maksumäär, mis on praegusel juhul võrdne reklaamstendi hinnaga, peaks allakirjutanute arvamuse kohaselt olema 50% madalam.
    Eesti tööstuse ja tööandjate keskliidu tegevdirektori Viljar Veskivälja sõnul kannavad sellist tüüpi reklaamid, mis kajastavad ettevõtte nimetust, registreeritud kaubamärki või teeninduskoha lahtioleku aega, linnakodanikke informeerivat rolli ja peaksid olema reklaamstendist madalama maksumääraga.
    Jaak Uudla kinnitusel valmistab ettevõtetele kõige enam peavalu reklaami- ja kuulutusemaksu tasumise kord. Määruse kohaselt tuleb maks tasuda linna eelarvesse kogu maksuperioodi eest enne reklaamiloa väljastamist. «Näiteks Järve autoteeninduses, mis asub Pärnu maantee ääres, on ühe normaalse reklaamplakati maks ligikaudu 60 000 krooni aastas, lisaks veel teised plakatid linnas -- ühe ettevõtte jaoks tähendab see kokkuvõttes üsna suure rahasumma maksmist korraga,» tõi Uudla ühe näite autofirmade kohta.
    Uudla sõnul soovivad ettevõtjad tasuda reklaami paigutamise eest kolme kuu kaupa ning, kui vähegi võimalik, pärast reklaampinna kasutamist.
    Tallinna linnavolikogu esimees Koit Kaaristu ütles, et tema arvamuse kohaselt võiks reklaamimaks olla väiksem. «Samas ei saa me minna mööda tõsiasjast, et linna eelarves on 35 miljoni krooni suurune auk, mis on, tõsi küll, tingitud suures osas riigi poliitikast Tallinna linna suhtes,» ütles Kaaristu.
    Kaaristu sõnul tagab suurema reklaamimaksu kehtestamine, et volikogu ei sea Tallinnas sisse kohaliku maksuna terava kriitika osaliseks saanud müügimaksu, mis on kuni üks protsent mingi piirkonna ettevõtete müügikäibest.
    «Me oleme püüdnud alati olla nii ettevõtjasõbralikud kui vähegi võimalik ja leidsime, et müügimaksu kehtestamine oleks ettevõtja seisukohast hullem,» lisas Kaaristu. Linnavolikogu võttis reklaami- ja kuulutusemaksu määruse vastu novembri lõpus, maksust loodetakse linna eelarvesse saada ligi kümme miljonit krooni. Lepingud tuleb katkestada
    ASi Eesti Coca-Cola Joogid peadirektor Ants Kotkas ütles, et esialgsete kalkulatsioonide kohaselt peab näiteks tema juhitav firma tasuma reklaamimaksu mitmeid miljoneid kroone aastas. «Saime maksust teada alles detsembri alguses, mil kogu aasta eelarve oli juba tehtud,» kurtis Kotkas. «Tundub, et osa lepinguid tuleb katkestada.» Ta lisas, et reklaamimaksu määra suurenemisega tõusevad paratamatult hinnad ja kokkuvõttes kannatab eelkõige tarbija.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.