• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,72
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,72
  • 02.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik peab ennast paremaks

Eesti Päevalehe andmetel ootab majandusministeeriumis kooskõlastamist eelnõu projekt, mille kohaselt moodustatakse RASi Eesti Kütus ja ASi Esoil põhjal täielikult riigile kuuluv kütusefirma. Riiklik kütusehiiglane hakkaks tegutsema ASi EK struktuuris.
Riik on vastupidiselt seni avalikkusele öeldule jõudnud eelnõus äratundmisele, et ta on eraettevõtjast efektiivsem majandaja?! Äripäev kahtleb. Ühtlasi ei saa Äripäev aru, miks peaks kütuseäri käsitlema teistest majandusharudest erinevalt ning asuma seda erastamise asemel hoopis taasriigistama. Eelnõu poolt on esitatud argument: riiklik firma on vajalik strateegilise reservi moodustamiseks. Võimalik on ju sõlmida kütuse hoiustamislepinguid erafirmadega. Eelnõus väljendub riigi soov maksumaksjalt saadavate investeeringutega konkureerida väliskontsernidega, ent subsideerimisele tuginev konkurents ei pea kaua vastu. Äripäev ootab järgmisi majandusministeeriumi poolt esitatavaid argumente.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele