• OMX Baltic0,1%300,32
  • OMX Riga−0,43%889,13
  • OMX Tallinn−0,24%2 063,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,01%8 821,98
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,35
  • OMX Baltic0,1%300,32
  • OMX Riga−0,43%889,13
  • OMX Tallinn−0,24%2 063,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,01%8 821,98
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,35
  • 22.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai võttis S-Coupel S-tähe eest ära

Hiljuti lõppenud Genfi rahvusvahelisel autonäitusel esitles Hyundai oma uut sportautot Coupe, mis vahetab välja 1991. aastast tootmises püsinud S-Coupe.
Coupe disainis on Hyundai silmnähtavalt kasutanud samu võtteid nagu oma viimaste aastate näitusemudelite HCD-1 ja HCD-2 juures. Samas on auto väliskujus palju ühist mullu sügisel Eestissegi jõudnud uuendatud Hyundai Lantraga. Analoogiliselt Lantraga on Coupel suletud esiosa ja ümarad jooned.
Ehkki Lantra on Coupe baasmudel, ei saa samas suurusklassis olevat Couped siiski pelgalt Lantra modifikatsiooniks pidada, sest põhimõõtmed (eelkõige teljevahe) on kahel autol erinevad. Lantra on Coupest 10 mm pikem, teljevahe erineb aga koguni 25 mm võrra, mistõttu Coupe on vaid 2+2-kohaline.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võrreldes oma lähimate konkurentidega, Mazda MX-3, Fiat Coupe, Opel Calibra ja Mitsubishi Eclipse'iga, on Hyundai Coupe mõnevõrra suurem. Autot hakatakse tootma kahes varustusastmes -- baasmudelina ja FX-versioonina.
Hyundai Coupe varustatakse uue, 138hobujõulise ja 2liitrise DOHC-mootoriga, mis kuulub Hyundai mootorite nn ß-perekonda, kuhu kuulub nüüd kolm jõuallikat -- 1,6-, 1,8- ja 2,0liitrine. Coupel kasutatakse nendest kaht -- 1,6- ja 2,0liitrist.
Hyundai Coupe standardvarustuses on viiekäiguline käsitsi lülitatav käigukast, kuid võimalik on kasutada ka neljakäigulist automaatkäigukasti.
Seestpoolt mõjub Coupe efektselt. Armatuurlaual on samasugused kumerad jooned nagu väljaski. Ilmselt seetõttu tekib salongi fotosid vaadates kohati tunne, nagu oleks armatuurlaua plastmass kuuma saanud ja seetõttu punduma hakanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele