• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estline huvitub Anna Kareninast

Johansoni sõnul ei saa veel konkreetselt öelda, milline laev peab tulevikus asendama Mare Balticumi, sest läbirääkimised on veel pooleli. Tõenäolisima variandina on kõne all olnud varem Peterburi--Stockholmi--Kieli liinil sõitnud Anna Karenina soetamine.
Johansoni sõnul kavatseb operaatorfirma E-Liini AS kasutusele võtta igal juhul suurema laeva kui Mare Balticum, sest see laev on reisijatele kitsaks jäänud. «Enne võib uues laevas osa kohti tühjaks jääda, kuid sinna peavad ära mahtuma kõik soovijad,» ütles Johanson.
E-Liini ASi finantsosakonna juhataja Andres Laari sõnul on praegu kõige rohkem kaalutud Anna Karenina liiniletoomist, sest vajaliku suurusega laevu ei ole võimalik rahuldava hinna eest leida. Tema sõnul on veel lahtine, kas laev ostetakse või võetakse rendile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laar teab, et uus laev peaks liinile tulema sügisel ja paralleelselt sellega lõpetab kurseerimise Mare Balticum. Juunikuus lahkub Tallinna--Stockholmi liinilt Nord Neptunus.
RASist Eesti Merelaevandus öeldi Äripäevale, et ro-ro tüüpi Anna Karenina on ehitatud 1980. aastal ja võtab pardale rohkem reisijaid kui Mare Balticum, mis mahutab 1300 inimest. Eesti Merelaevandusest teatati, et Anna Karenina kuulub praegu norralastele.
Andres Laari sõnul oli E-Liini ASi eelmise aasta käive 183,3 miljonit krooni, mis oli Estonia katastroofist tingituna ligi sada miljonit krooni väiksem kui 1994. aastal. Laar ütles, et E-Liini käibes kajastub ka Estline AB tegevus, kes tegutseb Rootsis E-Liini agendina.
Laari sõnul loodab E-Liini AS saavutada selle aasta käibeks ligi 200 miljonit krooni. «Prognoosi kinnitavad ka käesoleva aasta esimese kolme kuu tulemused,» lisas ta.
«Liin jõudis kasumisse küll kaks aastat tagasi, kuid kogu teenitud kasum läks Estonia katastroofi tõttu tekkinud kahjude katteks,» ütles Laar. Tema väitel loodab firma tulud ja kulud tasa saada järgmisel aastal.
E-Liini veetavatest klientidest on ligi kaks kolmandikku reisijad, ülejäänu moodustab Laari sõnul kaubavedu.
Laari sõnul jäi E-Liini juhatus teisipäeval Stockholmis firma märtsi majandustulemustega rahule, sest need olid tunduvalt paremad kui eelmise aasta samal perioodil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele