• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line otsib Soome lahe jaoks sobivat laeva

Paari aasta eest alanud katamaraaniliiklus Tallinna ja Helsingi vahel on Viking Line'ile toonud pigem kogemusi kui raha, sõnas Ekman.
Kiireid katamaraane kasutavad laevafirma arvates eelkõige ärimehed. Kuid need sobivad ka lõbureisideks, kui reisijad on valmis maksma pileti eest normaalsest kõrgemat hinda.
Vikingi turundusstrateegia põhineb sellel, et piletimüügist kaetakse ka aluste ülalpidamiskulud, sest tavapärase tax-free-müügi osatähtsus väheneb. Ekman märkis, et katamaraane ei toodud Soome lahele õlleralli tarbeks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eeloleval suvel Helsingi--Tallinna liinil sõitvad Viking Express II ja III sõidavad Norra ja Taani lipu all, kuid Vikingi sümbolitega. Oma katamaraane laevafirma hankinud ei ole, sest katamaraaniliiklus on võimalik vaid suvel.
Mõlema aluse meeskond on rahvusvaheline. Aluste kaptenid on norralased ja taanlased, kuid meeskonda kuulub ka soomlasi ja venelasi ning teenindajad on eestlased.
Viking Line alustas katamaraaniliiklust 1994. aasta suvel ning kõik tollal firmas tööd alustanud eestlased on ametis edasi. Mõlemal katamaraanil on 12liikmeline meeskond.
Ekmani sõnul ei ole mai alguses jõustunud alkoholi sisseveopiirang katamaraaniliiklust mõjutanud. Ometi oli Viking sunnitud lõpetama kõik paaritunnised nn piknikureisid suuremate laevadega.
Viking Express II ja III ehitati 1992. aastal ja olid mõeldud kasutamiseks Kanadas. Seejärel on nad seilanud Norra ja Taani vetes. Kumbki alus mahutab 300 reisijat ning need teevad Helsingi ja Tallinna vahel 12 ühesuunalist reisi päevas. STT-BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele