Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leedu ja Euroopa investeeringupank kirjutasid alla laenulepingule Via Baltica rahastamise osas.
Luksemburgis allkirjastatud kokkuleppe kohaselt eraldab Euroopa investeeringupank Leedule 20 miljonit eküüd (üle 300 miljoni krooni), mis tuleb tagasi maksta 20 aasta jooksul, kusjuures esimese kuue aasta vältel kehtivad maksesoodustused. Esimene laenueraldis peaks kohale jõudma järgmisel aastal ehitussesooni alguseks.
Äsja kokkulepitud EIB laenusummad on kavas kulutada Kaunase rajoonis Garliava ja Marijampole vahel asuva teelõigu rekonstrueerimiseks, mille järel lubatav sõidukiirus selles piirkonnas tõuseb 100--120 kilomeetrini tunnis. ELTA-ETA
105 kilomeetrit Eesti maanteid saab tänavu uue asfaltkatte, ütles maanteeameti korrashoiudirektor Koit Tsefelds. Teid on kavas pinnata kokku umbes 1000 kilomeetril. Muutlike ja külmade ilmade tõttu sai töödega alustada tavalisest hiljem, headel aastatel on juuni alguseks juba viiendik pindamistöödest tavaliselt tehtud.
Suuremad tööd on ette nähtud Paldiski maantee 25,4 ja 40,5 kilomeetri, Tallinn--Tartu maantee 114,8 ja 139 kilomeetri, Jõhvi--Tartu maantee 3,5 ja 13,5 ning 44,6 ja 50,7 kilomeetri, Pärnu--Rakvere maantee 152 ja 157 kilomeetri, Ääsmäe--Haapsalu maantee 0,3 ja 40 kilomeetri, Valga--Uulu maantee 75,1 ja 85,2 kilomeetri ning Pärnu--Lihula maantee 48,8 ja 55,3 kilomeetri vahel. ETA
RE Eesti Raudtee kuulutas välja avatud pakkumise 44 kilomeetri pikkuse Riisipere--Haapsalu raudteelõigu remondi peatöövõtja leidmiseks. Raudteelõigu remonditööd tuleb lõpetada 1. oktoobriks.
1996. aasta riigieelarvest on raudteelõigu remondiks eraldatud 10 miljonit krooni. Remonditööde käigus vahetatakse liiprid, pöörmeprussid, defektsed sideosad, rihitakse tee, ehitatakse ümber metallsild jm.
Teede- ja sideministri Kalev Kuke sõnul pole Riisipere--Haapsalu raudteelõigul kavas pärast suvist remonti taastada reisiliiklust. «Selle 10 miljoniga pole võimalik taastada isegi kõige elementaarsemat reisiliiklust,» ütles ta. Ettevõetava remondiga saab Kuke sõnul tagada kõnealuse raudteelõigu läbimise vaid mõnekümnekilomeetrise tunnikiirusega liikuvatele kaubarongidele. ETA