Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sierra kestab hästi
Mõne aasta eest nn Eesti rahvaauto tiitli pälvinud Ford Sierra peremehetseb tänaseski tänavapildis.
Esimesed luukpära-Sierrad pärinevad 1983. aastast, alates 1987. aastast toodeti ka sedaanvarianti. Sierra tootmine lõpetati 1992. aasta lõpus, mil ta andis teed Mondeole.
Parim Sierra pärineb tootmisperioodi lõpust, eriti kui ta on varustatud 2-liitrise DOHC-mootoriga. Kui tegu 1989-90. aasta autoga, ei tohiks erilisi probleeme esile tulla. Rahvaauto tiitlit väärivad siiski vanemad, 1984-87. aasta autod.
Sierra kere on korrosioonikindel seni, kuni auto pole avariisse sattunud ja tehase poolt paigaldatud korrosioonikate kahjustunud.
Suhteliselt tihti vajavad vahetamist esiamortisaatorite puksid, loomulikult põhjustavad auklikud teed ka amortisaatorite vahetamise vajadust. Vanadel autode tuleb aeg-ajalt vahetada rattalaagreid.
Vanemate Sierrade nõrk koht on elektrisüsteem -- eriti tulede lülitid.
Kuulujutt, nagu oleks Sierras talvel külm, lükatakse Fordi Keskuses ümber. Kui auto on toodud Lääne-Euroopast, on tal tõesti termostaat, mis meie kliimasse ei sobi (see kehtib kõigi autode kohta). Need, kes termostaadi ja tihendi vahetanud, enam külma üle ei kurda.
Kui klapid pole õigesti reguleeritud, võivad mootori väljalaskeklapid läbi põleda -- põhjuseks väljalaskeklappide reguleerimata jätmine.
Nagu teistelgi autodel, kehtib ka Sierra puhul reegel -- mida vanem auto, seda lihtsama varustusega.
Õhema rahakotiga Sierra omanik on siiski suhteliselt õnnelikus olukorras, kuna vajalike varuosi on võimalik saada ka autolammutusest.
- stabilisaatori puksid
- klapisääre tihendid
- esimesed õõtshoovad ja puksid
- rattalaagrid
- mitmesugused hooldusvahendid
Enne 1987. aastat toodetud autoga saab iseõppinud remontija hakkama, uuemate puhul tuleks pöörduda spetsialisti poole.