• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 29.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühendus mandri ja Ruhnu vahel paraneb

Valitsuse otsuse kohaselt hakkas laupäeval sõitma Ruhnule kaks korda nädalas vetelpäästeühingule kuuluv laev Anne.
Kui Annel kulub ligi saja kilomeetri läbimiseks kuus tundi, siis uus, 25 inimest mahutav laev läbib Ruhnu ja Pärnu vahelise vahemaa kaks korda kiiremini.
Valitsus on eraldanud veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimetsa sõnul laeva käigushoidmiseks 80 000 krooni. See on aga tema ütlusel väga väike summa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lembit Tomikas laevaliini müügiga tegelevast reisibüroost Atlas lausus, et nõudlus laevaliikluse järele oli väga suur ning eelmisel nädalal toimunud proovisõit müüdi ilma igasuguse reklaamita välja.
Tomikas märkis, et Ruhnu vastu on huvi tundnud mitmed välisturistid, kuid seni on saarele sõitnud turiste siiski üsna vähe. Suur probleem on tema sõnul korraliku ööbimisvõimaluse puudumine saarel.
Ruhnu vallavanema Vello Kümmeli sõnul sõitsid seni Ruhnu ja mandri vahet üks kord nädalas piirivalvekaater ja lennuk. Piirivalvekaater reisijate veoga ei tegele, Baltic Aero Service'i poolt lätlastelt renditud lennukile mahub aga vaid 17 inimest. «Nii mu aeg kuluski kogu aeg sellele, et vastata küsimustele, kuidas Ruhnu pääseb,» tõdes vallavanem.
Kümmeli sõnul on saar praegu rahvast täis, lisaks 65 kohalikule inimesele puhkab saarel sadakond turisti. «Mõni päev tagasi tellis terve grupp inimesi lennufirmalt saarele sõitmiseks erilennu,» märkis ta.
Kümmel tõdes, et lennukiga on inimesi vedada isegi mõnevõrra odavam kui laevaga. Ta tõi näite, et Pärnu--Kuressaare--Ruhnu--Kuressaare--Pärnu liinil võib lennuk ühe reisiga ära vedada 68 inimest ning see läheb maksma 18 000 krooni.
Praegu valmistab Ruhnu ja mandri vahelisele laevaliiklusele kõige enam probleeme Ruhnu sadama kehv seisukord. «Ilusa ilmaga saab laev küll tulla, kuid nii kui tormisem on, jääb laevaliiklus kohe seisma,» tõdes Kümmel.
Vallavanema sõnul hakatakse sadamat ehitama järgmisel aastal ning järgmise aasta lõpuks peaks see valmima. Sadama projekt peaks valmis saama selle aasta lõpul, eelprojekteerimiskonkursi võitis Tallinna firma Meril.
Kui valmib uus Ruhnu sadam, peaks olema võimalik vastu võtta ka suuremaid laevu, avaldas Kümmel lootust.
Talveperioodil tuleb 5--6 kuu jooksul leppida ka tulevikus siiski vaid lennuühendusega, lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele