Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka vananevat Fiat Unot peab hooldama

    1983. aastast toodetav Fiat Uno on Eestis kiiresti tõusnud enamlevinud Fiati mudeliks, põhjuseks odav hind ja madalad ekspluatatsioonikulud (seda nii kütusekulu kui ka kindlustusmaksete osas).
    Mingit spetsiifilist mootori või käiguosa viga ei osata aasta autole 1984 ASi Asmer Fiati teeninduses esile tuua. Ühel autol kulub üks, teisel teine osa, levinumaks veaks peetakse hoopis seda, et autot ei armastata hooldada. «Fiat Uno omanikul on reeglina vähe raha, mistõttu auto hooldamine kipub tahaplaanile jääma,» leidis üks mehaanik. Ka kiputakse lihtsa ehitusega autot sageli ise remontima, ehkki alati jõud üle ei käi. Üldiselt on Uno erinevalt näiteks Alfa Romeost väga remontijasõbralik -- igale poole pääseb hõlpsalt ligi ja selleks pole vaja ka spetsiaalseid tööriistu. Ühe erandina meenus remondimeestele vaid üks diiselmootoriga Uno, mille puhul tekitas probleeme rihmavahetus.
    Vanematel Fiati mudelitel lööb välja see nõrk koht, mille põhjal kiputakse kõiki Fiate hindama -- kehv kere. Vanad roostes Fiatid on itaalia autode mainele Eestis tõelise karuteene teinud, siinsete autoostjate umbusku ei vähenda isegi see, et just Fiat on võidutsenud viimasel kahel aasta auto valimisel. Kuni 1989. aastani, mil Unot uuendati (muuseas said Unod siis endale ka tsingitud kere), paistsid Fiatid tõepoolest roostetava kerega silma, uuematel autodel seda probleemi ei esine. Väliselt eristab kahe erineva põlvkonna autosid tulede, radiaatorivõre ja armatuurlaua järgi -- näiteks vanematel Unodel on tulede ja klaasipuhastajate lülitid mitte roolisamba, vaid armatuurlaua küljes.
    Suurim mure, mis remontijaid segab, on mudelite paljusus, mis raskendab varuosade tellimist. Erinevalt näiteks Soomest, kus autod on riiki tulnud vaid maaletooja kaudu, on Eestis enamuses autod, mis on siia sattunud kõige erinevamaid teid mööda. Eestisse on Unosid tulnud praktiliselt üle terve Euroopa, erinevate maade tarvis tehtud autode erinevustest silmaga aru ei saa, mistõttu teenindusse tulnud autoomanikku tabab tõeline ristküsitlus, et ikka õige varuosani jõuda. Selle vältimiseks tasuks teada auto mootori ja kere numbrit ning varuosade koodi, kui autol pole näiteks mootorivahetust tehtud, saab selle järgi ikka teada, millega tegu.
    - Uno omanikud jätavad hoolduse tahaplaanile
    - autot kiputakse ise remontima
    - vanemate mudelite kere roostetab
    - mudelite paljusus raskendab varuosade tellimist
    Teenindusse minnes tasub teada mootori ja kere numbrit ning varuosade koodi. See hõlbustab õige varuosani jõudmist
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.