Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linnatransporti valitakse läbimõtlematult

    Juulikuus pakkusid pealinna ajalehed oma veergudel välja paljusid linlasi huvitava uudisenupu. Tallinna linnavalitsuse bussiostuplaanidega seoses hakkab trammi- ja trollikoondis katsetama... autobussi. Vananevat trolliparki ei suudeta enam korras hoida ning uute trollide hirmkallid hinnad on sundinud haarama bussist kui päästerõngast.
    Nii Piret Peensoo (Eesti Päevaleht), Andres Porila (Sõnumileht) kui Kalev Korv (Õhtuleht) alustasid oma sõnumeid ühtviisi -- Tallinna trammi- ja trollikoondise peadirektori Jüri Savitski kinnitustega bussi Karosa B731 vastavusest nii meil kui Euroopas kehtivatele nõuetele. Samas toodi ära ka autoregistrikeskuse nõuniku vastupidised seisukohad. Henno Munak leidis juba pealiskaudselgi tutvumisel Tshehhi ühissõidukiga, et bussitootjad olid läinud kergema vastupanu teed. Palju olulisi nõudeid, mis kehtivad Euroopas, oli neil lihtsalt tähelepanuta jäänud.
    Autoregistrikeskuse tehnikaosakond korraldas bussile nõuetekohase ekspertiisi. Ekspert Märt Lepiku koostatud dokumendis on sõiduki «head ja vead» mahtunud 31 põhipunkti alla.
    Lisaks esmapilgul selgunule toob ekspertiisiakti nr 010796160 lisa autobussi Karosa B731 1661 vastavus Eestis kehtivatele tehnonõuetele välja alasti tõe: «Tshehhi bussitootjad pole oma tööd tehes tõesti Euroopas täna kehtivaid nõudeid järginud. Bussi tehniline dokumentatsioon ei klapi ka kuidagi tegelikkusega.
    Alustame kasvõi lubatud sõidukiirusest -- tehas annab 70 km/h, seisukohtadega bussile aga on maksimaalseks lubatuks 60 km/h. Järgmine vastuolu on samuti seotud liiklusohutusega. Nii veljed kui rehvid ei sobi sellele bussile, lisaks oli rehvimõõt hoopis teine kui tehase enda väljastatud sertifikaadil (!).
    Bussile on paigaldatud Renault' turbomootor, millele tehase sertifikaat (?) annab suitsu läbipaistvuseks K=2,30. Meie registrinõuded on sama karmid kui mujal Euroopas (koostatud ER-24 järgi) ning siinmail sellise suitsuga sõita ei saa (nõue K=1,65). Bussi seisumüra 91 dB (???) peab 1. jaanuarist vähenema.
    Ohutusnõuetega aga ollakse hoopis pahuksis. Ustel puuduvad nõutavad välimised avanemisseadmed. Tulekahju puhul on oht, et juhikabiini ukse asend seab reisijad lõksu.
    Õnnetuse puhul peab ka saama kasutada vähemalt kahte 50x70 cm suurust katuseluuki. Konkreetsel Karosa bussil aga on vaid üks väike katuseluuk (29x59 cm) bussi tagaosas.
    Sellest, et tshehhid oma Karosat jumal teab millise riigi tarvis ehitanud on, peaks päris selge olema.
    Hädavajalikud ümberehitustööd üle vaadanud, lubas autoregistrikeskus kõnealuse katsebussi 1. augustil liinile.
    Trammi- ja trollibussikoondise peadirektor Jüri Savitski kinnitas, et kuu võrra hiljem alanud testisõit kestab siiski planeeritud aja ning lõpeb 30. septembril.
    Pärisin temalt, miks linnale nii olulise investeeringu üle otsustamine, nagu seda on ühissõidukipargi uuendamine, ei võiks toimuda transpordile raskeimal ajal -- talvel. «Olen päri, kuid selline oli tehase nõue. Pärast kahte kuud rakendub tehase lubatud allahindlus...»
    Tundub, et nagu suvekingadega lumehange minek saab teoks ainult häda sunnil, kipub Tallinna bussiostki sinnakanti.
    8. juuli Äripäevast on lugeda, et ka päris asjaomane isik -- Tallinna autobussikoondise peadirektor Mati Mägi -- laseks Karosa bussil sõitjaid vedada terve talve. Alles siis saaks öelda, kas odav kaup (umbes üks miljon krooni maksev buss) on oma hinda väärt.
    Otsustusõigusega ametnikud aga annavad jämeda otsa kergel käel bussi tootjaile, mitte kasutajaile. Kordub sama skeem, mis kevadel pakutud Hyundaide puhul: ostame ära, küll aeg annab arutust.
    Spetsialist, kes pole kummagi eeltoodud ettevõtte palgal, arvas pärast kogu looga tutvumist: osta tasuks ikkagi korralik, juba tehases kasutuskõlblikuna sündinud buss. Tema hinnangul Eestis valmivale Scaniale alternatiivi pole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.