Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aerometil uued omanikud

    Jaanus Reisneri sõnade kohaselt oli neil Aerometis tööle asudes kindlustusseltsi tollase peaaegu ainuomaniku (osalus üle 99 protsendi) Peter Sediniga kokkulepe, et edaspidi saavad neist kindlustusseltsi aktsionärid.
    Reisner kinnitas, et 15protsendilise osaluse saamise ettepaneku tegi tema koos Tiit Argega. Sedin nõustus. Praeguseks on nii Reisneril kui Argel 7,5 protsenti Aerometi aktsiapakist, mis on nominaalväärtuses 40 miljoni krooni suurusest aktsiakapitalist 3 miljonit krooni. Lisaks Sedinile, Argele ja Reisnerile kuulub alla ühe protsendiline osalus Eesti Aerometis kütusefirmale Eesti Kütus.
    Kuna Aerometi grupile kuulub 67,5 protsenti mööblivabriku Marlekor aktsiatest, said Arge ja Reisner tehingu tulemusena kahe peale kokku ka ligikaudukümme protsenti Marlekori aktsiatest.
    Reisner selgitas, et Peter Sedini huvi oli leida endale lojaalne meeskond, kes suudaks adekvaatselt orienteeruda Eesti majanduskeskkonnas. «Me ei taha olla lihtsalt palgatöölised,» lisas ta.
    Reisner märkis, et kuna ta oli ka eelmise aasta lõpus majanduslikult piisavalt kindlustatud, ei asunud ta Aerometi tööle raha pärast. Tiit Arge on varem Äripäevale öelnud, et ta on poliitikast väsinud ja soovib rahulikult äri teha, ning suure arengupotentsiaaliga kindlustus on selleks sobiv ala.
    Reisner lausus, et loomulikult ei maksnud nad aktsiate eest kumbki kolm miljonit krooni. «Kindlasti ei suple me rahas,» märkis Reisner. Reporteri pakutud võimalusele, et aktsiad olid kompensatsiooniks poole aastaga tehtud töö eest, vas-tas Reisner: «Seda võib nii võtta.» Reisner väitis ka, et aktsiate omanikuvahetus ei toonud kaasa talle ega Argele siduvaid kohustusi Aerometi või Sedini ees.
    Reisner märkis, et kuna ta on seotud lubadusega, ei saa ta tehingu üksikasju kommenteerida. Samas ei lükanud ta otseselt ümber versiooni, et Arge ja Reisner said enda valdusse need aktsiad, mille ulatuses on Aerometi aktsiakapitali sissemakse tegemata. Nimelt on Aerometi aktsiakapital küll 40 miljonit krooni, kuid auditeeritud omakapital on 34 miljonit krooni.
    Aerometi peadirektor Tiit Arge teatas, et nii Eesti Aeromet kui sajaprotsendiliselt talle kuuluv Farret ja 70protsendiliselt Aerometile kuuluv Kalju jõudsid esimesel poolaastal auditeerimata andmeil kasumisse.
    Arge kinnitusel oli Aerometi esimese poolaasta kasum 1,6 miljonit krooni, Farreti esimese poolaasta kasum 0,9 miljonit krooni ja Kalju kasum 0,2 miljonit krooni.
    Reisner märkis, et Aeromet töötab praegu välja seltsi edasist arengukava, mille kohaselt võidakse tulevikus kolm kindlustusseltsi liita, nagu seda on Aerometile soovitanud teha ka kindlustusinspektsioon.
    Reisneri sõnul on arutatud ka kindlustusseltsi nime vahetamist. Kindlustusinspektsiooni peadirektor Ellen Ridaste soovitas Aerometil võtta uueks nimeks turul juba sisse töötatud tütarseltsi Farret nimi, kuid Reisneri hinnangul pole see tõenäoliselt sobiv.
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Bigbanki võlakirjade alumine piir märgiti kolm korda üle
Huvi Bigbanki võlakirjade vastu ületas pakkumise alumist piiri, kuid jäi veidi tagasihoidlikumaks, kui mullu.
Huvi Bigbanki võlakirjade vastu ületas pakkumise alumist piiri, kuid jäi veidi tagasihoidlikumaks, kui mullu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallinna Sadam tõi uue IT-juhi Ericssonist
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Majandusekspert tõestas: me ei olegi majanduskriisis
Me ei ole hetkel kriisis, kinnitas Eesti Panga majandusprognoosi osakonna juhataja Rasmus Kattai Äripäeva kinnisvarakonverentsil statistilisi andmeid kõrvutades.
Me ei ole hetkel kriisis, kinnitas Eesti Panga majandusprognoosi osakonna juhataja Rasmus Kattai Äripäeva kinnisvarakonverentsil statistilisi andmeid kõrvutades.
Raadiohitid: Martin Villig tööjõukriisist ja salakiri, mis lõi jalust Martin Helme
Nädala kuulatuimate saadete hulka jõudis suur intervjuu Eduka Eesti konkursi võitnud Bolti kaasasutaja Marin Villiguga. Aga tähelepanu püüdsid ka Äripäeva ajakirjanike saated, kus võeti luubi alla Martin Helme, kes kaotas kontrolli, kui paljastus EKRE sisekiri.
Nädala kuulatuimate saadete hulka jõudis suur intervjuu Eduka Eesti konkursi võitnud Bolti kaasasutaja Marin Villiguga. Aga tähelepanu püüdsid ka Äripäeva ajakirjanike saated, kus võeti luubi alla Martin Helme, kes kaotas kontrolli, kui paljastus EKRE sisekiri.