Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väikeraudtee loomine seisab ministeeriumi taga
RE Eesti Raudtee koosseisus töötava Edelaraudtee äriüksuse juhi sõnul on ettevalmistatud kõik ümberregistreerimiseks vajalikud dokumendid. Lisaks kooskõlastusele oodatakse rahandusministeeriumist Kuusiku ütlusel ka ettepanekuid ettevõtte nõukogu liikmete määramiseks. Vastavalt seadusele peavad ASi Edelaraudtee nõukogu pooled liikmed olema teede- ja sideministeeriumist, teine pool rahandusministeeriumist.
AS Edelaraudtee luuakse nn väikeraudtee ehk Tallinna--Lelle--Viljandi ja Lelle--Mõisaküla raudteeliini haldamiseks.
Kuusiku sõnul on Edelaraudtee esialgne aktsiakapital riigivara mitterahalise sissemakse näol 70 miljonit krooni. Tulevikus suureneb firma aktsiakapital kindlasti, eelkõige pärast seda, kui riigi vara on lõplikult ära jaotatud, kinnitas ta.
Kuusiku sõnul peab Eesti Raudtee Edelaraudteega vara lõplikult ära jagama hiljemalt selle aasta lõpuks. Kuna tema ütlusel seisab ees operaatorfirmale veeremi- ja infrastruktuuri haldamiseks vajaliku tehnika jagamine, on see tõsine töö.
Kuusik ütles, et Edelaraudteele eraldi pole riigil kavas raha eraldada, kuid järgmise aasta Eesti Raudtee eelarvest jagatakse reisijateveo kahjumi katmiseks mõeldud 40 miljonit krooni ümber Edelaraudteele, vastavalt sellele, kui suures mahus firma reisijateveo teenust pakub. Ta lausus, et aasta lõpus sõlmib AS Edelaraudtee riigiga reisijateveo lepingu, millega Eesti Raudtee hakkab Edelaraudteelt ostma teenust.
Edelaraudtee loomise vastu on korduvalt protesteerinud vedurijuhtide ametiühingute liit, mille juhatuse liige Toivo Kaur on nimetanud uue ettevõtte loomist «majanduslikuks prostitutsiooniks». Oma seisukohta on ta põhjendanud, et kuna Eesti Raudtee üleantav tehniline baas on väga halvas seisukorras, on Edelaraudteele ette määratud kahjumisse jäämine.