• OMX Baltic−0,07%319,72
  • OMX Riga0,57%976,08
  • OMX Tallinn−0,17%2 229,05
  • OMX Vilnius0,27%1 511,04
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,38%10 537,45
  • Nikkei 2251,05%70 683,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%96,45
  • OMX Baltic−0,07%319,72
  • OMX Riga0,57%976,08
  • OMX Tallinn−0,17%2 229,05
  • OMX Vilnius0,27%1 511,04
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,38%10 537,45
  • Nikkei 2251,05%70 683,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%96,45
Üks Hiina ettevõtja, kes soovis Eestis tegutsevasse ühisfirmasse aktsiakapitali laiendamise eesmärgil seadmeid tuua, loobub Nuudi sõnul oma kavatsusest, kuna ta ei soovi tollis käibemaksu tasuda. Ärikonsultatsioonifirmat juhtiv Nuut ütles, et selline probeem on ühisfirmadel ja välisfirmadel olnud juba mitu aastat, teravamalt tõusetus see pärast äriseadustiku jõustumist.
Nuudi sõnul rahuldus toll kolm-neli aastat tagasi dokumendiga, et see või teine masin läheb mitterahalise sissemaksena ühisfirma aktsiakapitali, viimasel ajal sellest enam ei piisa. Ta lisas, et kui firma on juba käibemaksukohustuslane Eestis, saab ta käibemaksu hiljem tagasi. Nuudi sõnul on aga tegevust alustaval ettevõttel tollis nõutava käibemaksu tõttu tükk aega raha kinni.
Käibemaksuseaduse kolmanda paragrahvi kohaselt ei loeta käibeks mitterahalist sissemakset eraõigusliku juriidilise isiku osa- või aktsiakapitali.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele