• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestil vähe teid Euroopasse

Möödunud nädalal looklesid kümnete kilomeetrite pikkused järjekorrad Poola, Saksamaa ja T?ehhimaaga piirnevates tollipunktides. Järjekordades veetsid oma päevi ka Eesti autovedajad. Alternatiivsed teed Euroopasse on kulukad ja samuti koormatud.
Eestis ei suuda keegi korrigeerida Poola tolliametnike preemiasüsteeme, et kaitsta kohalikke ettevõtjaid ja autovedajaid Poola tollitöötajate streigi eest. Seda enam peaks olema võimalusi pääseda Euroopasse ka muid teid kasutades.
Eestist on meritsi Euroopasse pääsemiseks kaks võimalust: laevaga Kieli või Estline'i laevadega Rootsi kaudu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kahjuks saame teie banaanid Saksamaalt teele saata alles järgmisel nädalal,» võib klient saada vastuse. Laev Kieli ja Tallinna vahel sõidab vaid korra nädalas. Banaane võib taolisel juhul tuua vaid loomakasvatajatele.
Proovime Rootsi kaudu. Rootsist sõidab laev Eestisse iga päev. Estline'i kaubaveoosakonnast tunnistatakse: «Meil on laevale tahtjaid kaks korda rohkem, kui me võtta saame.»
Jääb veel võimalus saata koorem laevaga Klaipedasse ja sealt Eestisse sõita. Jällegi oleme sõltuvad naabritest. Kui ühel päeval ka Leedu ja Läti tollitöötajad palka juurde nõuavad, võib Eestis nälga jääda.
Laevaliiklus on enam-vähem normaalselt arenenud Tallinna--Helsingi liinil. Baltspedi vedude direktori Andres Oro sõnul on laeva kasutamine autovedajale liigne luksus. Samas saab vajaduse korral siiski valida, kas sõita riskides ja odavamalt Venemaa kaudu või kindlalt laevaga pärale jõuda.
Tallinna--Stockholmi liin on Estline'i monopol. Paraku ei suuda ta kaubavedajate nõudlust rahuldada. Kindlasti on sellel liinil opereerida soovijaid peale Estline'i teisigi. Enne sajandivahetust nad aga riigi ja Estline'i vahelise lepingu tõttu löögile ei pääse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele