• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 18.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rahakott lahti

Autoomanikel on põhjust uue aasta ootel taas kukalt sügada. Rahandusministeerium on välja pakkunud kõigile üheselt mõistetava mootorikütuse aktsiisi suurendamise plaani. Iga aasta algul on aktsiis bensiini liitrilt ühe krooni võrra suurem ja nii päevani, kui bensiini hind Eestis jõuab järele Euroopa hinnatasemele.
Mida tähendab see meile? Ilmselt on rahul jalakäijad. Selleks korraks on möödunud teede ehituseks ja remondiks välislaenu hankimise pilvevari, mis iga kodaniku tasku pihta käiks. Sõltumata sellest, kas ta liikleb teel autoga või kondimootori abil.
Autojuhid kiruvad ilmselt vanaviisi asfaldiauke, mis neljarattalisi sõpru lagundavad. Kui täna jätkub mootorikütuse aktsiisist vaid kõige hädapärasemate teede remondiks, ei ole põhjust loota, et niipea aktsiisirahast uusi magistraale rajama hakatakse. Sest teemehed teavad oma töö hinda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ainuüksi Tammsaare tee pikenduse projekt neelab suure osa seni kogutud aktsiisirahast, mis siis veel suuremate sildade või kiirteede ehitamisest rääkida. Korrastamist vajavaid tänavaid ja teekesi on aga igas külas-linnas.
Olen nõus aktsiisitõusuga, kui sellega ka minu sõidumugavus paraneb. Täna aga pean paraku tõdema, et bensiini ostmisel makstud aktsiisiga doteerib riik praamiliiklust ja investeerib raudteedesse ning lennuliiklusesse. Siit edasi mõeldes võib ka autojuht tunda end solvatuna, sest oma panuse teede ehitusse võiks anda ka jalgratturid, hobuveokijuhid või muidu jalutajad, kelle huvides on samuti mugav ja ohutu liiklemine.
Autoomanikule tähendab ühe aktsiisikrooni lisandumine rusikareegli järgi bensiini hinna tõusu poolteise krooni võrra. Ja nii iga aasta algul, kuni oleme Euroopa tasemel. Loodetavasti ka teede, mitte ainult bensiini hinna poolest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele